מתקדמים למרות חילוקי הדעות: ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת התכנסה אתמול לדיון שני בהכנת החוק למניעת אלימות כלכלית נגד נשים לקריאה שנייה ושלישית, כאשר ברקע זכורה המתקפה של חברי כנסת מהליכוד על חברת סיעתם קרן ברק, שמקדמת את החוק. 
לטענת מספר חברי כנסת, החוק, אם יאושר במתכונתו הנוכחית, יאפשר לבתי המשפט "לערער באופן לא מידתי את היחסים בין בני הזוג לרעת הגברים", כך נטען במפלגה. 

אתמול הופיעו בדיון מספר נשים, שהעידו על אלימות כלכלית שחוו מצד בני הזוג. במהלך הדיון אמרה ברק כי "אלימות כלכלית היא הקדימון לאלימות פיזית, ולעתים היא מובילה ישירות לרצח הבא. אנחנו כאן כדי למנוע גם את הרצח הבא, גם את האלימות הפיזית וגם הכלכלית". 
ברק הזכירה את המתקפה עליה בדיון הקודם והדגישה כי "אנחנו נתקן את החוק ונדייק אותו, אבל לא נוכל להתעלם מהקולות ששמענו בדיון הקודם שביקשו לעצור את החוק, ואת זה לא ניתן לעשות! אנחנו כאן כדי להגן על נשים ולמנוע פגיעה בהן בגוף ובנפש. עיקרי החוק הזה מאפשרים להוציא צו הפסקת אלימות כלכלית והענקת אפשרות לקורבן לתבוע פיצויים מהגורם המתעלל".

שר המשפטים אבי ניסנקורן, שהגיש ביחד עם השרה לשוויון חברתי וגמלאים מירב כהן הצעת חוק ממשלתית באותו נושא (שצורפה להצעת החוק הפרטית של ברק), אמר בדיון כי "אלימות כלכלית, כמו כל אלימות, היא תופעה שיש למגר. האמירות ההזויות שנשמעו כאן על ידי כמה מחברי הכנסת בדיון הקודם מעידות על חוסר הבנה בסיסית של המציאות ושל מהות החוק. ההתגייסות של נבחרי ציבור נגד החוק מטרידה בלשון המעטה".

ברק הוסיפה כי "ההצעה לתיקון החוק למניעת אלימות כלכלית מביאה בשורה של ממש עבור הקורבנות. התיקון יאפשר להם להגיש תביעה אזרחית ולתבוע פיצויים כספיים. מעטות בלבד מצליחות לצאת מהמקום המוחלש הזה ולהשתקם, אך מי שתצליח תוכל לתבוע, ובכך לייצר מנגנון הרתעה אמיתי ולמנוע את הפגיעות העתידיות".