באוקטובר מציינים בכל העולם את חודש המודעות לסרטן השד. בשנים האחרונות ידוע כי גילוי מוקדם של המחלה מציל חיים. אולם מה שידוע פחות הוא שריצה מסייעת להחלמה, מפחיתה תופעות לוואי מטיפולי כימותרפיה ומקטינה את הסיכון לחזרת המחלה. כדי לעודד את הריצה קם השנה מיזם "גמאני רצה", שסחף אחריו אלפי נשים בישראל שמתמודדות עם סרטן השד. הן רצות בקבוצות בעשרות יישובים, מכרמיאל ועד באר שבע. 

דנה טווינה, שרצה ב"גמאני רצה" ראשון לציון, מספרת: "הריצה גורמת לי לא לחשוב על הסרטן. היא מסייעת להתנתק גם מהכאב הפיזי וגם מהכאב הנפשי שבגוף. החברות מקבוצת 'גמאני' הן הקהילה התומכת. הן דואגות תמיד לעודד ולתמוך אחת בשנייה. זר לא יבין זאת".

כדי להגביר את המודעות למחלה, נפתח השבוע קמפיין גיוס המונים של קילומטרים, שמטרתו לאסוף מכל רצי ישראל 40,075 ק"מ ולהקיף את כדור הארץ בריצה באוקטובר. אלא שהסגר שינה את התוכניות. כעת, במקום מרוצים משותפים, אלפים ירוצו בקפסולות קטנות החודש, כדי להגביר את המודעות לגילוי מוקדם ולמען בריאותן של נשים החולות בסרטן השד.

יפית אלפרסון אלמליח, מנהלת קהילת הפייסבוק "גמאני - גם אני חליתי בסרטן השד" וממארגנות הקמפיין, אומרת: "קמפיין הריצה בוורוד של 'גמאני רצה' נועד להגדיל את המודעות לגילוי המוקדם ואת חשיבות הפעילות הגופנית לנשים שמתמודדות עם המחלה. אנחנו קוראים לגברים ולנשים 'לתרום' לנו את הקילומטרים מריצת הפנאי שלהם - ויחד ננצח את המחלה". 

בישראל מתגלים מעל 5,000 מקרים חדשים של סרטן השד בכל שנה, וכשליש ממקרי הסרטן החדשים בכל שנה בכלל הנשים. זוהי המחלה הממאירה השכיחה ביותר בקרב נשים בכל קבוצות האוכלוסייה בישראל עם מעל 90% החלמה בגילוי מוקדם.