האירוע האלים במצפה רמון: מבית החולים סורוקה נמסר היום (שני) כי חל שיפור נוסף חל במצבה של האישה שנפצעה לאחר שהותקפה על ידי בעלה ממצפה רמון. במהלך היום, היא הועברה מהיחידה לטיפול נמרץ כללי לאשפוז במחלקה כירורגי, כשמצבה כעת מוגדר בינוני.

כזכור, בערב החג נפצעה אישה בת 31 באורח אנוש כתוצאה מתקיפה אכזרית מצד בן זוגה, גבר בן 45. היא פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במסוק, עקב פציעותיה הרבות וחומרתן. לשניים יש פעוט, והם היו מעורבים באירוע אלימות במשפחה בתל אביב לפני כשנה וחצי. 

"לא נשתוק - לממשלת ישראל יש את הפתרון לבעיית האלימות נגד נשים"

עשרות תושבי מצפה רמון יצאו היום (שני) להפגנת מחאה בתגובה על ניסיון הרצח של תושבת היישוב על ידי בן זוגה, שתקף אותה בערב החג באמצעות סכין ובמערוך. בין השלטים שנשאו עמם המוחים ניתן היה למצוא את הכתובות "במצפה רמון אומרים לא לאלימות", "זה לא מקרה פרטי ועצוב אם זה קורה שוב ושוב". 

חברי ארגון "דרור ישראל" בעיר הצטרפו לתושבי היישוב וקראו להפסקת האלימות כלפי נשים וכן גינו את היעדר הטיפול בבעיה. מיה שאול, חברת הארגון, אמרה כי "מדובר באקט של הושטת יד כלפי השכנה שלנו, שכמעט נרצחה. אנחנו רוצים להגיד לה שהיא לא לבד. אנחנו פה ונעשה הכל כדי להיאבק באלימות נגד נשים. ניאבק בהפקרת הקורבנות, בהשתקת הנפגעות. אנחנו דורשים דבר שמסתבר שאינו בסיסי - ביטחון ברחובות, בבתים, ובכל מקום". 

זירת האירוע במצפה רמון (צילום: דוברות המשטרה)

חברה נוספת, נעמה יינוב, התייחסה לתקרית הקשה שאירעה ביישוב, ואמרה כי "אי אפשר לקבל את המציאות הזו בה בכל כמה ימים אישה נרצחת בישראל. לממשלה יש את היכולת והכלים לעצור את זה, צריכים להבין שזה קרב על החיים שלנו". 

תושבי מצפה רמון הזדעזעו מהמקרה. נורית סיטבון, תושבת היישוב שהצטרפה להפגנה, אמרה כי "אין כאן מקום לאלימות. למרות ועל אף הקורונה החלטנו לצאת ולהשמיע קול ברור וצלול: לא נשתוק עד שתופעל תכנית פעולה כנגד אלימות כלפי נשים. עשרים נשים מידי שנה - איפה לעזאזל המדינה?".