ניסיון הרצח המזעזע במצפה רמון מחזק את חששותיהם הכבדים של ארגוני הנשים ושירותי הרווחה, שמתריעים מפני ההשלכות הקשות של הסגר שהוטל על הציבור.

יו"ר נעמת חגית פאר: ״הסגר הזה עלול להיות גזר דין מוות לנשים הסובלות מאלימות. הלחצים הנפשיים, המתווספים למצוקה הכלכלית, הם כמו חבית חומר נפץ הממתינה להתפוצץ. הקורונה לא מזניקה רק את גרף התחלואה, אלא גם את גרף האלימות. אני שבה וקוראת לממשלת ישראל לעבות את המערך הסוציאלי, קל וחומר בימי הסגר, להקל בביורוקרטיה, ולהעביר פעם אחת ולתמיד את התקציבים למאבק באלימות שהובטחו לפני שנים. זה פיקוח נפש של ממש״.

זה לא יהיה מקרה האלימות האחרון בתקופת הסגר. בסגר הקודם שטף גל של אלימות במשפחה את החברה, ואם הממשלה לא תפעל עכשיו כדי למנוע אותו, עוד ועוד נשים עלולות לשלם מחיר כבד". היא הוסיפה: "בפתחו של הסגר השני, אנחנו פונות לממשלה להבטיח כי שירותי הרווחה יפעלו במתכונת מלאה ובהיקפים העולים על השגרה - ליזום עבודת שטח בבתים המועדים להפוך לסביבה המסכנת את הנשים וילדיהן וכן בקרב גברים במצוקה, הזקוקים לייעוץ ולסיוע".

פעילות מהמטה הפמיניסטי לשעת חירום ומארגון "לא שותקות" קיימו במוצאי החג משמרת מחאה מחוץ לבית המשפט בבאר שבע, בעת הדיון בהארכת מעצרו של החשוד בניסיון רצח רעייתו. 

הפעילה החברתית ענת ניר, ממארגנות המחאה, כתבה: "אפשר לעצור את הרצח הבא.  לא נשתוק ולא נשקוט עד שיהיו אפס נשים שנרצחות, עד שתיפסק אלימות כלפי נשים. הגיע הזמן להחמיר ענישה, הגיע הזמן לפעול".