לאחר ימי החורף הסוערים שידענו בשבוע שעבר, היום (ראשון) מזג האוויר נוח. הטמפרטורות בשעה זו עומדות בצפת על 17 מעלות, קרית שמונה 24, חיפה 25, טבריה 28, ירושלים 21, תל אביב 24, בית שמש 24, אשקלון 24, באר שבע 27, שדרות 24, ערד 22, ובאילת 27 מעלות.

בימים הקרובים צפוי מזג האוויר להוסיף ולהיות נוח, עם טמפרטורה ממוצעת של כ-23 מעלות. בסוף השבוע צפויה עליה קלה בטמפרטורות ומזג האוויר יהיה חמים ונוח. על פי התחזית, החורף צפוי לשוב לאזורנו בתחילת השבוע הבא, בליווי גשמים עזים, התקררות משמעותית וסופות רעמים. 

הגשמים לפרקים שירדו במהלך סוף השבוע, גרמו להצפות ואף בחלק מהמקרים אף הצריכו חילוץ, בעיקר באשדוד וחדרה. באחד המקרים, מיניבוס עם ארבעה נוסעים מבוגרים נכנס לשלולית עמוקה בכביש ומים החלו להציף את תא הנוסעים. כבאים שהגיעו למקום על סירת גומי חילצו את הנוסעים, שלמרבה המזל לא נפגעו.



באשדוד, הוזנקו צוותו כבאות והצלה והיחידה הארצית לחילוצים להבה, בעקבות הצפות בשני מקלטים בבניין ברחוב המעפילים, שבשלבי בנייה. לאחר שנשאבו המים באמצעות משאבות, החלו סריקות בסיוע מצלמות תרמיות, מחשש ללכודים. רק לאחר זמן ממושך, התברר שלמרבה המזל אף אחד לא נלכד במקלטים המוצפים.

אירוע נוסף ברחוב המעפילים, בו גבר ואישה כבני 50, נלכדו בתוך רכב שהוצף, וסבלו מהיפותרמיה. הם טופלו במקום ולא נזקקו לפינוי לבית החולים. נהג הטרקטורון של מד"א, החובש מאור בן זקן, סיפר: "מיד כשהתקבל דיווח על ההצפות, הגענו למקום עם רכבים מיוחדים, על מנת לסייע לאזרחים. המים היו בגובה של יותר ממטר. בעזרת אזרחים שנכנסו איתנו למים הצלחנו לחלץ אותם ולהעביר אותם לטרקטורון המיוחד שלנו שבעזרתו הוצאתי אותם מהמים לאזור יבש. הכנסנו אותם לתוך אמבולנס על מנת לבצע בדיקות רפואיות ולחמם אותם. הם סבלו מהיפותרמיה קלה ולא נזקק לפינוי". 

באירוע נוסף באתר בנייה, ברחוב המעפילים גם כן, גבר כבן 35 מעד בתוך שלולית מים. הוא פונה על ידי מד"א במצב קל לבית החולים אסותא בעיר, עם חבלה בגפיים התחתונות.

ברד יורד בחוף הצפוני באילת, בשבוע שעבר (צילום: יהונתן מירב, החברה להגנת הטבע)

גם במתחם אושילנד בכפר סבא, נלכדו שני פועלים בכלי הנדסי כבד, שהוצף. למקום הוזנקו צוותי חילוץ שהגיעו עם סירות גומי וחילצו את העובדים. בפרדס חנה דווח על הצפות בבתים, בשל הגשמים החזקים שירדו בעוצמה רבה בזמן קצר יחסית.