הנשיא הנבחר של ארה"ב, ג'ו ביידן, צפוי להציע ליועצו הוותיק, אנתוני בלינקן, להתמנות לתפקיד שר החוץ הבא, כך דיווחו הלילה (בין ראשון לשני) מספר כלי תקשורת אמריקאים, בהם "הניו יורק טיימס", CBS, בלומברג וב-CNN. לפי התקשורת האמריקאית, ההודעה הרשמית על מינויו של בלינקן, בן להורים יהודים, צפויה להתפרסם מחר. כמו כן, ג'ייק סאליבן, ששימש כעוזרה של הילרי קלינטון, צפוי להתמנות לתפקיד היועץ לביטחון לאומי. 

בלינקן הוא אחד היועצים הקרובים ביותר של ביידן. בשנת 2009, כאשר זה כיהן כסגנו של אובמה, כיהן בלינקן בתפקיד היועץ לביטחון לאומי. מאוחר יותר הוא הפך לסגן היועץ לביטחון לאומי תחת הנשיא אובמה, ובהמשך לסגן שר החוץ. 

בתחילת קמפיין הבחירות של ביידן הוטל עליו להוביל את צוות מדיניות החוץ שלו. במהלך השנה האחרונה הוא ייצג את הקמפיין במספר רב של אירועים ופאנלים. 

אחד הנושאים המרכזיים שעלו על שולחנו במהלך תקופה זו הוא נושא ההתמודדות עם איראן. באוגוסט הוא נאם בפורום הביטחון של אספן והגן על התנהלותו של אובמה בכל הקשור להסכם הגרעין שנחתם ב-2015. כשנשאל מה יעשה ביידן אם הוא ייבחר לנשיא, אמר בלינקן כי הוא "יבקש לבנות על הסכם הגרעין, להאריך אותו ולחזק אותו אם איראן תחזור לעמוד בהתחייבויותיה".  

נאום הניצחון של ג'ו ביידן. צילום: רויטרס
בלינקן התייחס בעבר גם לסוגיית יחסי ארה''ב-ישראל ואמר כי ישראל מעולם לא הייתה סוגייה פוליטית אשר מזוהה מפלגתית עם אחת המפלגות בארצות הברית, אך שתחת טראמפ לצערו היא הפכה לכזו. "אני חושב שזה רע מאוד עבור שתי המדינות שמישהו ניסה להפוך אותה לסוגייה שכזו", טען.
בחודש מאי האחרון בלינקן השתתף בלינקן בוובינר, שאורגן על קבוצה פרו-ישראלית, והסביר שלדעתו ביידן כנשיא ארה''ב ישמור את חילוקי הדעות עם השלטון בישראל מחוץ לאור הזרקורים: "ביידן מאמין עמוקות בשמירה על מחלוקות עם ישראל מחוץ לעין הציבור, על מנת לשמר חזית כמה שיותר מאוחדת באופן פומבי".
באותו הדיון בלינדן חזר והדגיש את המחויבות של ביידן לחזור ולהגיש עזרה לפלסטינים, אך הוסיף כי הם יצייתו להוראות הקונגרוס, אשר מתנות הרבה מהסיוע לרשות הפלסטינית בסיום התשלומים לפלסטינים שהרגו או פצעו אמריקאים וישראלים. בנוסף, בלינדן אמר שביין לא יתנה סיוע לישראל על סמך החלטות פוליטית של ממשלת ישראל.