שר החוץ של סוריה שכיהן גם סגן ראש הממשלה, ואליד אל-מועלם, מת הלילה (שני) בגיל 79, כך דווח ברשת החדשות המקומית SANA. עם זאת, טרם נודעה סיבת המוות. סגנו, הדיפלומט הוותיק פייסל מקדאד, צפוי להחליף אותו כשר החוץ. ממשלת סוריה ספדה לו: "הוא היה ידוע בתור פטריוט". הוא צפוי להיקבר במהלך היום בדמשק. 

אל-מועלם החל לכהן בתפקידו האחרון בשנת 2006, והיה מקורבו של הנשיא הנוכחי, באשר אל אסד. הוא החזיק בתפקידים דיפלומטיים נוספים, בהם כיהן כשגריר סוריה בארצות הברית בין השנים 1990-1999, ואף היה מעורב במשא המתן הכושל עם ישראל בשנות ה-90. 

התקיפה בסוריה. צילום: רשתות ערביות

בשנות כהונתו, הוא ראה את הנטייה של סוריה להתיישר עם איראן ורוסיה. אלו סייעו בחיזוק שלטונו של אסד ואף הותירו לו להשיב שטחים שאבדו לסוריה, בעקבות מלחמת האזרחים בשנת 2011, בה ניסו להפיל את אסד. בעבר, אף גינה את ארצות הברית ומדינות נוספות במערב, בטענה כי הן מתסיסות את המפגינים, שכונו על ידו "טרוריסטים". 

אל-מועלם נולד בשנת 1941 למשפחה סונית מדמשק, ובמשך השנים גיבה באופן פומבי את השיעים באיראן, אשר רבים מהסונים נהגו להגדירם ככובשים, מאחר והרוב במדינה הוא סוני. בין ההצהרות האחרונות שלו, הוא גינה את הסנקציות האמריקאיות נגד דמשק. במסגרת ההצהרתו, הוא התחייב שמדינתו תקבל סיוע מאיראן ורוסיה על מנת להתמודד עם הגזירות.