נשיא ארה"ב המכהן דונלד טראמפ כתב הבוקר (שני) בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "ניצח בבחירות" לנשיאות ארה"ב, זאת לאחר שאתמול כתב כי "הוא (ג'ו ביידן, הנשיא הנבחר) ניצח כי הבחירות זויפו". טוויטר סימנה את הציוץ כמכיל מידע מטעה והוסיפה הערה כי לפי גורמים רשמיים, תוצאות הבחירות שונות מהדברים שנכתבו בציוץ.

כזכור, אתמול היה ניתן לחשוב שטראמפ סוף-סוף מודה בהפסד בבחירות, לאחר שצייץ כי "הוא ניצח כי הבחירות היו מכורות". בהמשך, לאחר שהבין כי הודעתו מתפרשת כהכרה בהפסד, כתב טראמפ: "ביידן ניצח רק בעיניה של תקשורת הפייק-ניוז. אני לא מודה בשום דבר. יש לנו עוד דרך ארוכה ללכת. הבחירות הללו היו מכורות". 

"לא נתנו לנו לפקח על ההצבעה, הקולות נספרו על ידי חברה בבעלות אנשי שמאל רדיקלי, שיש לה מוניטין רע וציוד רע שלא היו יכולים להתאים אפילו לטקסס (שם ניצחתי בהפרש גבוה)", כתב טראמפ בציוץ הראשון. גם את שני הציוצים האלו סימנה רשת הטוויטר כמכילים "טענה שנויה במחלוקת", כפי שסימנה מספר ציוצים אחרים שפרסם מאז ערב הבחירות.

הנשיא דונלד טראמפ טוען להונאה בבחירות. צילום: רויטרס

כזכור, במהלך סוף השבוע הודיעו רשתות התקשורת בארצות הברית על כך שג'ו ביידן ניצח באופן רשמי בבחירות, לאחר שהסתיימה הספירה במדינת ג'ורג'יה. המנצח במדינה שנחשבה למתנדנדת ערב הבחירות, היה ג'ו ביידן, שזכה בכל 16 האלקטורים במדינה והגיע באופן סופי ל-306 אלקטורים.