רשתות CNN ו-NBC דיווחו אמש (שישי) בארה"ב שג'ו ביידן ניצח בבחירות במדינת ג'ורג'יה ודונלד טראמפ ניצח בבחירות במדינת צפון קרוליינה. לפיכך, מפת המנדטים הסופית מתייצבת על 306 לביידן ו-232 לטראמפ. כמויות האלקטורים הללו זהות בדיוק לבחירות לפני ארבע שנים, אז זכה טראמפ ל-306 אלקטורים והילרי קלינטון זכתה ב-232.

נאום הניצחון של ג'ו ביידן. צילום: רויטרס

ג'ורג'יה וצפון קרוליינה היו המדינות האחרונות בארה"ב בהן עדיין לא הוכרזו התוצאות הסופיות. בכך צפויה להגיע לסופה מערכת הבחירות שבעיני רבים הייתה הסוערת והיצרית ביותר בהיסטוריה האמריקאית.

ספירת הקולות בשתי המדינות התעכבה משום שעלה בהן החשש לאי סדרים בקלפיות ובספירת הקולות. בתחילת השבוע הודיעה וועדת הבחירות של מדינת ג'ורג'יה שתתבצע בה ספירה מחודשת של הקולות, אשר תיערך באופן ידני. 

בתוך כך, הנשיא טראמפ נאם אמש, והמשיך את הקו בו הוא נוקט מאז הבחירות כשאמר כי "רק הזמן יגיד איזה ממשל יכהן בינואר". בנוסף, טראמפ התייחס למאבק בקורונה ואמר כי הוא צופה כי החיסון יהיה זמין לכלל האוכלוסיה כבר בחודש אפריל.

הערב דווח כי מקורב לטראמפ הודיע שהוא ממתין לספירת כל הקולות ולאחר מכן יקבל החלטות. גם אם יחליט שלא לברך את ביידן על ניצחונו, מעריכים בסביבתו של הנשיא כי חרף טענותיו ל"גנבת" הבחירות, הוא צפוי בסופו של דבר לקבל את התוצאות.