תמונות הניידות הבוערות והעימותים בין מפגינים לשוטרים ממשיכות להסעיר את ארה"ב לאחר הרג האזרח האפרו-אמריקאי ג'ורג' פלויד, שנחנק למוות על ידי השוטר דרק שובין. זאת, לאחר שהניח את ברכו על צווארו של פלויד במשך כ-9 דקות, גם לאחר שאיבד את הכרתו. רשויות החוק בארה"ב עצרו לאחר האירוע את שובין, שהואשם ברצח מדרגה שלישית. 

אין זו הפעם הראשונה במהלך העשור האחרון שבה מוגש כתב אישום בארה"ב נגד איש כוחות הביטחון בגין אלימות נגד אפרו-אמריקאים. אחד האירועים הזכורים ביותר לציבור האמריקאי הוא רצח הנער טרייבון מרטין בן ה-17, שנורה למוות בפלורידה ב-26 בפברואר 2012 על ידי איש המשמר האזרחי ג'ורג' זימרמן לאחר שלבש, לדבריו, קפוצ'ון "מחשיד". זימרמן הסביר אז כי ביצע את הירי עקב חשש לחייו, זאת למרות שטרייבון לא נשא נשק על גופו. 

ואולם, שש המושבעות במשפט נגד זימרמן, בהן חמש נשים לבנות ואחת ממוצא היספאני, החליטו לזכותו מכל האישומים נגדו פה אחד. לאחר המשפט, שהועבר בשידור חי בערוצי הטלוויזיה בארה"ב, החלה מחאת ענק ברחבי ארה"ב נגד מה שהוגדר על ידי המפגינים "התרת דמם של אפרו-אמריקאים על ידי הממסד".

טרייבון מרטין (צילום: צילום מסך)
טרייבון מרטין (צילום: צילום מסך)

כשנתיים וחצי לאחר מכן התרחש בסטטן איילנד שבניו יורק אירוע דומה לזה שאירע בשבוע שעבר במיניאפוליס. ב-17 ביולי 2014 נחנק למוות אריק גרנר, אזרח אפרו-אמריקאי בן 43 ואב לשישה, לאחר שניסה למנוע את אזיקתו בגין מכירת סיגריות בניגוד לחוק. סרטון מעצרו, במהלכו תועדו השוטרים כשהם משכיבים אותו על הקרקע, עורר סערה בארה"ב בעקבות קריאתו "אני לא נושם", עליה חזר מספר פעמים.

בדצמבר 2014 החליט חבר המושבעים בסטטן איילנד לא להעמיד לדין את השוטר דניאל פנטלאו בן ה-34. זאת, למרות שבנתיחה שלאחר המוות נקבע על ידי מומחה כי מותו קשור בחלקו לחניקה. 

אריק גרנר מוכה ע''י שוטרים (צילום: צילום מסך)
אריק גרנר מוכה ע''י שוטרים (צילום: צילום מסך)

המתיחות הגיעה לשיאה פחות מחודש לאחר מותו של גרנר, כאשר שוטר במשטרת מיזורי ירה למוות בנער מייקל בראון בן ה-18 בפרבר של סנט לואיס, זאת למרות שלא היה חמוש. בעקבות הירי פרצו מהומות ענק בפרגוסון, במסגרתן נעצרו עשרות בני אדם בגין הצתת חנויות, מקרי ביזה ועימותים עם שוטרים. המהומות התפשטו לברקלי, ניו יורק, וושינגטון, לוס אנג'לס וערים נוספות ברחבי ארה"ב. 

ב-25 בנובמבר 2014 החליט חבר המושבעים של בית המשפט במיזורי, שמנה 9 לבנים ו-3 שחורים, לא להעמיד לדין את קצין המשטרה הלבן, דארן ווילסון, שהיה אחראי לירי הקטלני. בעקבות ההחלטה יצאו המונים למחות ברחובות ולהתעמת עם שוטרים. במסגרת המחאה נעצרו כ-80 מפגינים לאחר ש-25 מכוניות הועלו באש, בהן ניידות משטרה, ומעל 100 חנויות נבזזו.

מייקל בראון (צילום: רויטרס)
מייקל בראון (צילום: רויטרס)

כחצי שנה לאחר מהומות הענק שהחלו בפרגוסון, נעצר בבולטימור הצעיר האפרו-אמריקאי פרדי גריי בגין אחזקת סכין. בדרכו לבית המעצר התדרדר מצבו עקב אלימות קשה שהופעלה נגדו, ולאחר כשבוע נקבע מותו בעקבות שבר בעמוד השדרה. מותו הצית מחדש גל מהומות, הפעם ברחובות בולטימור, שכללו מעשי ביזה, שריפת חנויות ועימותים עם כוחות הביטחון המקומיים. 

ב-24 במאי 2016 החליט בית המשפט לזכות את השוטר אדוארד נרו בן ה-30, מי שעצר את גריי ותועד בסרטון שבו נראה גריי מתקשה לעמוד, מכל האישומים נגדו, שכללו תקיפה, סיכון חיי אדם והתנהגות לא ראויה. משפטו של השוטר וויליאם פורטר, שהועמד אף הוא לדין, בוטל לאחר שחבר המושבעים לא הצליח להגיע להסכמה על סעיפי האישום נגדו.