שני רופאים בכירים ומיילדת נכנסו בימים אלו לכלא בקזחסטן, לאחר שתינוק שרק נולד נלקח את מקפיא המתים, בעודו בחיים. בבית החולים המקומי היו בטוחים כי התינוק הפג נולד מת והחליטו לקחת אותו אל המקפיא, שם שמים את התינוקות שהגיעו לעולם בלידה שקטה. אך לאחר זמן קצר, התברר כי הרופאים טעו באבחנתם וכי הילד נותר בחיים. 

אסקרבק אמוקשב, הרופא שהורה לשים את הילוד בחדר מתים (צילום: רשתות חברתיות)
אסקרבק אמוקשב, הרופא שהורה לשים את הילוד בחדר מתים (צילום: רשתות חברתיות)

גם לאחר שהרופאים הבחינו ברגלו של התינוק זזה, הם החליטו שלא להציל אותו, שכן במסמכי בית החולים כבר נקבע שהוא מת. על פי החוקר בתיק, אסקרבק אמוקשב, הרופאים הואשמו בכך שהם הרגו את התינוק במכוון על מנת להסתיר את רשלנותם הרפואית. כמו כן, במסמכי בית החולים ובית המשפט לא צוין מינו של התינוק, אך על פי אתר החדשות המקומי, mgorod.kz, דווח כי התינוק הוא למעשה תינוקת ממין נקבה.

בתובעים בבית המשפט קבעו כי "מעשיהם של הרופאים היו מתכוננים מראש והם ידעו מה עומד על הפרק". במהלך הלידה, הרופא הראשי, קואניש ניסנבייב, היה בטוח כי התינוק מת והורה להכניס אותו לקירור בחדר המתים. על פי החלטת בית המשפט, נקבע בתחילת השבוע כי הרופא יכנס לכלא למשך של 18 שנים. כמו כן, גם שתי הרופאות הנוספות, אקסאר קאירז'אן וג'מיליה קולביטירובה, קיבלו גזר דין של כ-16 שנות מאסר.

רק כאשר רופא אחר הגיע אל חדר המתים והבחין בתזוזות של הילוד, התבררה רשלנותם של הרופאים. הרופא הנוסף החל לפעול מיד על מנת להציל את חייו של התינוק, אך לא הצליח להציל את חייו, ולבסוף מותו נקבע בחדר המתים.