כלב נאמן וטוב לב הצליח להציל אישה היריונית מתקיפה אלימה של בעלה, שהכה אותה באגרופים ושבר את שיניה הקדמיות. ליאם גוב, בן ה-24, היה נשוי לאשתו במשך ארבע וחצי שנים, לפני שהכה אותה בהתקף זעם שהיה יכול להיגמר אחרת לגמרי. בזכות הכלב של השניים, מסוג סטפורדשייר בול טרייר, חייה של האישה ניצלו. 

הכלב המדהים ראה את הגבר מכה בצורה חריגה את אשתו והחליט להיחלץ לעזרתה. כאשר הכלב התערב במעשה האלימות במשפחה, הבעל הכה בחוזקה גם את הכלב, שלא נותר אדיש למכה והחל לתקוף את הבעל בצורה שהובילה אותו אל בית החולים. על פי הדיווחים בעיתון Daily Record, הבעל המכה בילה יומיים בבית החולים המקומי לאחר שסבל מפצעי נשיכה קשים בחלקים שונים של גופו. 

ליאם גוב, הגבר המכה (צילום: רשתות חברתיות)
ליאם גוב, הגבר המכה (צילום: רשתות חברתיות)

לדבריה של האישה, הסיטואציה התרחשה לאחר לילה בו השניים היו שיכורים והחלו להתווכח. בשלב מסוים, האישה הזמינה לעצמה מונית וסירבה לגלות לבעלה לאן היא נוסעת, ובתגובה לכך, הבעל דחף את אשתו  אל חדר האמבטיה. בזמן שהיא ניסתה להתעמת עם הבעל האלים, הוא הניח את רגלו בפתח הדלת ולכד אותה בפנים. 

באותו השלב, הכלב שלהם ניסה להיכנס אל חדר האמבטיה, מה שעורר יותר את זעמו של גוב, שהחל להכות את כלבו על מנת שיתרחק. בזמן שהבעל התעסק בלהרחיק את הכלב, האישה הצליחה להימלט וברחה אל חדר השינה, אך לצערה הבעל הבחין בכך ורץ אחריה. בחדר הבעל הכה את אשתו בחוזקה, וזה בדיוק היה הרגע בו הכלב תקף את הבעל והביא לסיום האירוע. 

כמו כן, לאחר המקרה הבעל המכה הודה בתקיפה שגרמה לפציעה הקשה אצל האישה ולסבלו של הכלב. קצין משטרתי בכיר, גייל גודפלו, אמר: "על אף האלימות, השניים חזרו לגור יחד והם מצפים לילד הראשון שלהם שעתיד להיוולד בחודש מרץ הקרוב". בנוסף לכך, דווח כי הבעל המכה הוא בעל היסטוריה של דיכאון, בעקבותיה הוא נוטל כדורים פסיכיאטריים כבר שנים. "נראה כי בריאותו הנפשית הלקויה, יחד עם שימוש באלכוהול, גרמו להתפרצות האלימה", הסביר השוטר. 

בדיון בבית המשפט בעקבות המקרה, נאמר: "התנהגות הבעל הייתה בזויה. הוא התחיל בהכאת בעל חיים חסר אונים והמשיך בתקיפה מרושעת כלפי בת זוגו. זה די ברור, גם בגיל 24 הצעיר, כי גוב הפך למתעלל ביתי סדרתי המייצג הסלמה מטרידה בהתעללות". בהתחשב בנסיבות, ועל אף שלא ברור מדוע האישה המשיכה בקשר האלים עם בן זוגה, הוחלט לשחרר את גוב ממעצר, באזהרה של שנתיים. כמו כן, עליו לבצע 300 שעות עבודות שירות ונאסר עליו להחזיק כלב במשך חמש שנים.