שני טייסים רוסים נחקרים בימים אלו כיוון, שעל פי החשד, הם ביצעו מספר פניות מוזרות באוויר שציירו בשמיים את איבר המין הגברי במטרה להביע סולידריות ותמיכה בנבחרת רוסיה בכדורגל. האירוע המוזר התרחש בשבוע שעבר במהלך טיסה DP407 שהייתה בדרך ממוסקבה ליקטרינבורג שבמדינה. המקרה כונה ברוסיה בשם "נתיב טיסה סוער".

המסלול שביצעו הטייסים הרוסים בשמיים (צילום: FlightRadar Pobeda airline)
המסלול שביצעו הטייסים הרוסים בשמיים (צילום: FlightRadar Pobeda airline)

"זו הייתה ככל הנראה הדרך בה הקברניטים של חברת Povda הביעו את תמיכתם בקפטן הקבוצה ארטיום דז'ובה, שהושעה מתפקידו בימים האחרונים, לאחר שהודלף ברשת סרטון שלו מקיים אקט מיני", סיפר דובר חברת התעופה. בימים אלו נחקר המקרה על ידי הסוכנות הפדרלית לתעבורה אווירית ברוסיה. מהחקירה עלה כי צוות הטיסה ביקש אישור לבצע את התמרון באוויר, אך בטענה כי הם צריכים לבצע בדיקה לציוד הניווט של המטוס. כמו כן, ידוע גם כי הטיסה נחתה באיחור של כ-20 דקות מהזמן המיועד. 

אולג פנטלב, מנכ"ל סוכנות Aviaport, אמר לרשת החדשות RBC כי מטרת החקירה היא בעיקר להבין האם הם פעלו על דעת עצמם, ואם כן, האם הציור בשמיים היווה סכנה. העורך הראשי של עיתון  avid.ru, רומן גוסארוב, אמר: "צריך להיות משוגע כדי לבצע סיבובים כאלו באוויר, בדרך כלל העונש על מקרה כזה הוא חמור מאוד". לאחר מכן הוא הוסיף כי מדובר בסכנה ממשית ובהתנהגות חוליגנית שתחקר בכובד ראש.

טייסים אמריקנים מציירים איבר מין גברי בשמיים בשנת 2017 (צילום: מתוך יוטיוב)

זוהי אינה הפעם הראשונה בה טייסים החליטו להתפרע בשמיים וציירו ציורים גסים באוויר. בדיוק אתמול (רביעי), לפני שלוש שנים, טייסי חיל הים האמריקני השתמשו במטוס קרב על מנת לצייר איבר מין גברי שמיים בשמי העיר אומק שבוושינגטון. האירוע תועד על ידי תושבי העיר שהבחינו בציור הענקי בשמיים.