אישה שנעלמה במשך שנתיים נמצאה ביום שבת האחרון על ידי שני דייגים שהבחינו בה צפה בלב הים מול חופי קולומביה. הנעדרת, אנג'ליקה גייטן, בת ה-46, צפה במשך שמונה שעות כשהיא סבלה מהיפותרמיה ומצבה היה קשה. היא סיפרה לערוץ התקשורת, La Libertad הקולומביאני, כי היא ברחה מבעלה שהתעלל בה. היא טוענת כי ניסתה להתאבד אך – "אלוהים הציל אותה".

הסרטון הראשון מרגעי החילוץ (צילום: פייסבוק, Rolando Visbal Lux)

בסדרת סרטונים שהעלו לרשת החברתית אפשר לראות את כל השתלשלות הימצאותה של גייטן. בסרטון הראשון אפשר לראות אותה שוכבת על גבה בתוך המים הקרים, בעוד רולנדו ויסבל וחברו גוסטבו מנסים להגיע אליה בעזרת הסירה שלהם. רולנדו צעק אל האישה בספרדית, ולאחר מכן באנגלית כי לוודא שהיא מבינה אותו אך היא לא הגיבה.

גייטן התקרבה אל הסירה בעזרת חבל ההצלה ששלחו לה שני הדייגים והשניים העלו אותה לסירה במטרה לקחת אותה למקום מבטחים. כאשר הגיעו לחוף, הם הושיבו אותה בכיסא ונתנו לה לשתות. הם ניסו לדבר איתה ולהבין ממנה קצת פרטים אך גייטן לא הצליחה לדבר או להגיב בכל דרך – מלבד בכי. 

הסרטון השני מרגעי החילוץ (צילום: פייסבוק, Rolando Visbal Lux)

בהמשך סדרת הסרטונים אפשר לראות את השניים בעזרת אנשים נוספים שהגיעו לעזור, מעבירים את גייטן אל רכבם האדום במטרה להעביר אותה לטיפול. היא הגיעה לבית החולים במצב של הלם, כך על פי דיווחים בתקשורת המקומית בקולומביה. 

אלחנדרה קסטיבלנקו, בתה של גייטן, סיפרה כי היא לא ידעה איפה הייתה אמה בשנתיים האחרונות וטענה כי היא ניתקה קשר לחלוטין עם בני המשפחה. בתה אמרה לכלי התקשורת כי ייתכן ואמה חולת נפש והשמועות על הקשר הפוגעני של אמה לא נכונות.

הסרטון השלישי מרגעי החילוץ (צילום: פייסבוק, Rolando Visbal Lux)

גייטן אמרה לערוץ הרדיו RCNRadio, אחרי שהשתחררה מבית החולים, כי היא מתחרטת על ההחלטה להתאבד. "נולדתי מחדש, תודה לאל. אם הייתה לי הזדמנות או עזרה לא הייתי מחליטה למות. אני אסירת תודה כי עכשיו יש לי הזדמנות חדשה לחיים", סיפרה. היא הוסיפה כי בעלה לשעבר היה מתעלל בה בזמן שהייתה בהיריון. היא טוענת כי היא התלוננה עליו בפני המשטרה מספר פעמים אך בכל פעם הוא נלקח למעצר של 24 שעות ולאחר מכן שב להכות אותה.

היא טוענת כי בעלה היה נועל אותה בתוך הבית וסוגר בפניה את דלת השירותים כך שלא תוכל לעשות את צרכיה. במשך 20 שנות זוגיות, היא סיפרה כי בעלה היה מכה אותה וכי בעבר הוא כבר ניסה להרוג אותה. היא ברחה ממנו בספטמבר 2018 ומאז ועד היום היא הסתובבה בין מקלטים לנשים מוכות – שגם בהם חוותה התעללויות. משם היא לקחה כרטיס אוטובוס אל הים במטרה להרוג את עצמה.

קסטיבלנקו ואחותה, בנותיה של גייטן, מגייסות בימים אלו כספים כדי להעביר את אמם לעיר הבירה, בוגוטה, בה המשפחה מתגוררת במטרה לטפל בה. בזמן כתיבת שורות אלו, נסיבות האירוע המוזר עדיין נבדקות על ידי הרשויות בקולומביה.