שר המשפטים לשעבר, אבי ניסנקורן, שוחח הערב (חמישי) עם רוני בר-און ואריה אלדד ב-103FM על דוח העוני שפורסם קודם לכן, ותקף את האמונים על כך: "יש לך את ישראל כ"ץ שכל היום רב עם הפקידים שלו ומאשים אותם, וראש הממשלה, שהמטרה שלו היא לא להעביר תקציב". בעניין החיבור שיתף כי איננו שולל חיבור עם יאיר לפיד, אך בעניין בני גנץ טען, "הוא איכזב".

מה שלומך?
"תראו, אני קיבלתי עכשיו כמו כולם את הנתונים של מדד העוני ואי השוויון לשנת 2020 ואני חייב להגיד שזו תמונה מאוד קשה ולא מפתיעה".

למה? הרי אתה היית בממשלה.
"הייתי שר משפטים. לא שר אוצר ולא ראש ממשלה". 

אבל יש אחריות. יש אחריות כוללת.
"יש אחריות, אבל יש דברים שאתה יכול לעשות ויש דברים שלא. הרי כשאתה שר משפטים אתה לא אחראי על התקציב. עכשיו, אני רוצה להגיד לכם שכשראש הממשלה לוקח כבן ערובה את תקציב המדינה ממניעים אישיים שלו ושם פס על האזרחים, זה חלק מהסיבה בגללה הממשלה הזו לא המשיכה. באופן מלאכותי, מדד העוני ירד והמדדים כאילו מרמזים על שיפור, אבל בפועל יש כל כך הרבה עניים, ואין שום תוכנית. אני כיושב ראש ההסתדרות נלחמתי בכדי לשפר את מדד העוני, והעליתי את שכר המינימום בישראל ב־1,000 שקלים כי היה לי שותף. היה לי את כחלון. עכשיו אין לך שום איזון".

אם הדברים שלך נכונים אז איך זה שהליכוד מקבל 30 מנדטים בסקרים בעוד אתם מקבלים רק ארבעה?
"אני אגיד לכם מה, אנחנו אחרי הרבה מאוד שנים שהמושג מרכז-שמאל נעלם מהמפה הפוליטית. צריך להחזיר את זה. צריך להחזיר את זה כי אנחנו גם מדינת רווחה וגם שוק חופשי, אבל זה לוקח זמן. יש לנו חודשיים להטמיע את זה, ואני אומר לך שבחודשיים האלה אנחנו נטמיע את זה". 

אתה איש מאוד ריאלי. תסביר לנו איך בדיוק תעשו את זה?
"אנחנו באים להעביר מסר. זה יהיה ביבי המושחת מול חולדאי שיודע לעבוד והוכיח את עצמו. אני חושב שהמפה הפוליטית היום היא לא טובה לביבי".

רון חולדאי מציג את המועמדות במפלגתו. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי

תדבר על עצמכם. שביבי ידאג לעצמו.
"יש פה אפשרות למהפך. יש ציבור גדול שיושב על הגדר, ורוב הציבור שיושב על הגדר הוא מרכז-שמאל. בשבוע הבא יהיו איחודים, ואחרי שהאיחודים יתבהרו ויהיו אנשים שירדו מהמפה הפוליטית אנחנו נתקדם. הבעיה היא שאין וודאות, אבל אנחנו נייצר מצב במגרש תהיה וודאות ונוכל להגיע גם לכמות מנדטים דו ספרתית. אני אומר לכם, נדבר עוד שבועיים ואתם תראו שהמפה הפוליטית תשתנה".

יכול להיות שהימרת לא נכון כשבחרת להמר על חולדאי ולא על לפיד.
"אנשים צריכים להכיר אותי ולהבין שאני הולך בסופו של דבר לפי הקו האידיאולוגי. חולדאי משקף את הערכים שלי ואני את הערכים שלו. אנחנו בסופו של דבר מאמינים במדינת רווחה ובכלכלה חברתית. זו המהות של העשייה הציבורית שלי".

מי הביא אותך לפוליטיקה משלושת החברים? גנץ?
"כן. גנץ".

אז התאכזבת. בסדר. אני יכול להבין.
"אני לא סוטה מהדרך המרכזית שלי וחושב שאסור שלא יהיה בית למרכז-שמאל בישראל". 

אז אתה רוצה להתחבר לבוגי? לתל"ם? זה מה שיציל אתכם?
"אני לא יודע מה אתה שומע. אנחנו לא עוסקים כרגע בעניין החיבורים, ההודעות על חיבורים יהיו רק בשבוע הבא, וכל חיבור יהיה לפי תפיסת העולם שאנחנו מאמינים בה.

והסיפור עם חולדאי, הכל בתנאי של מי מקום ראשון, הוא על הפרק? 
"יכול להיות שתהיה רשימה אחת, יכול להיות שיהיו שתי רשימות. אגב, יכול להיות שיהיה חיבור עם יש עתיד, היחסים הם טובים. אין פה בעיה. אנחנו נתנהל לפי מה שטוב לגוש שרוצה להוביל שינוי. חשוב מאוד בעיניי שבכל ממשלה שתקום יהיה מחנה מרכז-שמאל חזק". 

יש מצב שגם גנץ נכנס לחבילה שלכם?
"אני לא רואה את זה קורה, כי הוא אכזב מאוד".