הנתונים הקשים של דו"ח העוני שפורסם הערב (חמישי), בעיצומה של מערכת הבחירות, עוררו כצפוי גל תגובות במערכת הפוליטית. יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, אמר כי "דו"ח העוני שמראה את הירידה הקשה ברמת החיים הוא תוצאה של החלטת ראש ממשלה ושר אוצר לתחמן את הציבור ממניעים פוליטיים במקום לעזור למובטלים ולעסקים כמו במדינית אחרות ולהעביר תקציב עם חמלה, עם רפורמות ומנועי צמיחה".  

לדברי יו״ר תקווה חדשה ומועמדה לראשות הממשלה, גדעון סער: ״‏דו״ח העוני הוא עדות נוספת שישראל הולכת אחורה. 750 אלף ישראלים נוספו למעגל העוני בשנה החולפת בשל ניהול כושל של הכלכלה על ידי ממשלת המחדל. כדי לשנות כיוון - צריך להחליף את ממשלת המחדל בממשלה יציבה של תקווה חדשה״.

אבי ניסנקורן ‏(הישראלים) הגיב לדו"ח ואמר: "תמונה עגומה של העוני ואי השוויון בישראל. רבבות ישראלים לא מצליחים לחיות בכבוד כתוצאה ישירה של שעבוד תקציב המדינה למניעיו האישיים של ראש הממשלה".

יו״ר תל"ם, ח"כ משה בוגי יעלון, הגיב: ״המחדל הניהולי של המשבר נותן אותותיו בבריאות, בחברה ובכלכלה. באין מנהיגות ראויה ושקולה, בהעדר שיקול דעת והתייצבות לאומית לסיוע ותמיכה במי שהנגיף פגע בהם באופן הרסני, אין ברירה אלא לבחור במנהיגות אחרת, שתדאג לאזרחי ישראל ולא לעצמה, שתקבל החלטות לפי מה שנכון לאזרחים, ולא בכפוף לשיקולים פוליטיים - אישיי!״.

לדברי ח"כ אורנה ברביבאי (יש עתיד) "אם היינו צריכים הוכחה, דו״ח העוני מלמד שהממשלה המנותקת הזאת ממשיכה להרוס למעמד הביניים את החיים". יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ, אמר כי "ממשלת השחיתות ביצעה טבח בכלכלת ישראל".