יו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער, הודיע הערב כי במידה וייבחר לראשות הממשלה יקים "ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת מחדל הקורונה". זאת, לאור "תת-רמה עלובה של בריחה מאחריות" לטענתו. סער אמר את הדברים בראיון לחדשות 12. 

גדעון סער בראיון. צילום: ערוץ הכנסת

הוא התייחס לטיפול הקלוקל שנעשה בנתב"ג, ודחה את הטענות על הקשיים המשפטיים: "זה דבר בלתי נתפס. כמעט שנה ששדה התעופה פרוץ לחלוטין. אנשי ישראל משלמים מחירים כבדים מצד אחד, ומצד שני מייבאים אנשים חולים. בגלל זה מתו אנשים! ברור שהסיפור המשפטי הוא שקר, זה נפתר בתוך כמה ימים, אין לזה יסוד. מדובר במחדל אדיר".

בנוסף, הבהיר כי לא יקיים כפייה דתית, על רקע "חוק המרכולים" שקידם בזמנו כשכיהן כשר הפנים: "ממשלה בראשותי לא תקיים שום סוג של כפייה, לרבות כפייה דתית".

סער ביקר בחריפות את מי שעד לא מזמן היה יו"ר המפלגה שלו, בנימין נתניהו: "ראש הממשלה הוא שיאן גינס בלקיחת קרדיטים כשמשהו טוב קורה, ואני מפרגן. אבל הוא גם מספר אחד בגלגול אחריות כשמשהו רע קורה". 

בהתייחסו לסוגיית החברה החרדית, שלא מצליחה להתמודד עם התחלואה הגואה של הקורונה, ציין כי "ממשלה בראשותי תאכוף את החוק באופן שוויוני על כל הציבור. אני הייתי רב עם החרדים. אני הארכי את שעון הקיץ בניגוד לעמדתם. קיצצתי במוסדות חינוך חרדים שלא קיימו לימודי ליבה. איעזר במי שיכול, אבל לבסוף יש אכיפה". עם זאת, הוא לא תקף במישרין את מנהיג הציבור החרדי, אלא את הממשלה: "אני לא אוהב שמגלגלים את האחריות על הרב קנייבסקי. זה לא הוא, אלא הממשלה, היא זו שאוכפת את החוק".

לבסוף,  לא פסל חבירה עם יאיר לפיד ומפלגתו, יש עתיד, אך סירב לשתף פעולה עם המשותפת: "לא פוסל את יש עתיד, אך חולק עליו בשיתוף הפעולה עם הרשימה המשותפת".

הליכוד מסר בתגובה לראיון כי "פעם אופורטוניסט פוליטי - תמיד אופורטוניסט פוליטי, גדעון ממשיך לעשות פוליטיקה קטנה בעיצומו של המאבק בקורונה. גדעון קשר את גורלו ללפיד וליתר מפלגות השמאל ואין לו אפשרות להקים ממשלה בלעדיהם. רק ראש הממשלה נתניהו שמקבל את ההחלטות הנכונות למרות המחיר הפוליטי של סגר תקיף בתקופת בחירות ושמביא מיליוני חיסונים לכל אזרח בישראל, יכול להקים ממשלת ימין על מלא".