כפי שפרסמה אנה ברסקי בשבוע שעבר, שמונה חברים בהנהלת מפלגת העבודה פנו בסוף השבוע אל ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, בבקשה לשוב ולהנהיג את המפלגה בבחירות הקרובות.

השר עמיר פרץ בוועידת ישראל לביטחון המזון של מעריב

ביום חמישי, לאחר שיו"ר המפלגה הנוכחי, עמיר פרץ, משך את ערעורו לביהמ"ש העליון ונקבע כי יתקיים פריימריז לראשות המפלגה, פנו שמונת החברים לברק במכתב וקראו לו "להתייצב למערכה לטובת מדינת ישראל".

כמו כן, לאחר  העברת המכתב, הדיבורים על חזרתו של רה"מ לשעבר רק הולכים ומתחזקים בקבוצות הפנים- מפלגתיות. ברק מצידו "חושב", וככל הנראה גם עושה את בדיקותיו. לפי סקרים שביצעו לאחרונה גורמים שונים בעבודה, עלה כי ברק הוא המועמד היחיד היחיד שמעביר את המפלגה מעל אחוז החסימה, ובהזדמנות זו מחסל את חולדאי וגנץ.

"אנו מקיימים פניה זו מתוך דאגה עמוקה לעתידה של מדינת ישראל המצויה במשבר מנהיגותי חסר תקדים ומתווך הבנה כי נדרשת מנהיגות מיוחדת בעלת שיעור קומה וחזון על מנת להצליח ולרכז את התמיכה של הכוחות והגורמים הפועלים לשינוי במדינה והחלפת השלטון", נאמר במכתב.

חברי ההנהלה החתומים בפנייה, כתבו כי הם שוחחו עם "פעילים מרכזיים רבים בכל רחבי הארץ ומכל הסקטורים, לרבות ראשי רשויות, ראשי מחוזות וסניפים, ראשי מטעות ועוד, אשר הביעו את ביטחונם כי צו השעה מחייב את התייצבותך למערכה, לטובת מדינת ישראל".

עוד הבהירו כי "גוש המרכז שמאל חייב מנהיג אחרת אובדן הקולות של המחנה כולו ישרת את הישרדותו של השלטון הנוכחי ויהיה בבחינת בכיה לדורות".

כותבי המכתב הוסיפו כי "צו השעה מחייב לקבל החלטות גורליות ואמיצות. אנו מאמינים כי כמי שהיה החייל המעוטר ביותר בצה"ל והוכיח בעבר יכולת לקבל החלטות מנהיגותיות כמו על יציאת צה"ל מלבנון, יש בכוחך להתגייס לצו 8 ולא לשבת מהצד".

על המכתב חתומים חברי הנהלת המפלגה משה כהן, שגם שוחח בעניין עם ברק שלמה אביטן, פיני קבלו, חניק מרשק, סימון אלפסי, השר לשעבר רענן כהן, ח"כ לשעבר לאה פדידה ועדינה ולטמן.

אהוד ברק (צילום: פלאש 90)
אהוד ברק (צילום: פלאש 90)

אם ברק יענה בחיוב לפנייה הוא יצטרך להתמודד בפריימריז. ועידת מפלגת העבודה שהתכנסה השבוע החליטה כי מועמד שיומלץ על ידי היו"ר, מזכ"ל המפלגה או חברי ההנהלה יוכל להתמודד בפריימריז גם אם לא התפקד במועד כחבר במפלגה. גורם בהנהלת מפלגת העבודה העריך כי טובים הסיכויים שברק ישיב בחיוב לפנייה. 

עד כה הודיעו ח"כ מרב מיכאלי וגיל ביילין על מועמדותם לראשות המפלגה. ייתכן וגם איציק שמולי, שר העבודה והרווחה, יחליט להתמודד גם הוא.