"אנחנו חמלים על בעלי חיים, נשים הן בעלי חיים, ילדים הם בעלי חיים - עם זכויות", כך אמר היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס של המשרד לקידום חברתי נגד אלימות נגד נשים לרגל יום המאבק למניעת אלימות כלפי נשים שיחול ביום רביעי. בדבריו אמר ראש הממשלה כי בתקופת כהונתו מיגרה ישראל את הסחר בנשים, "אבל אנחנו חייבים לעקור מן השורש כחברה מודרנית, פתוחה וחופשית את האלימות הזאת".

נתניהו על אלימות כלפי נשים. צילום: ערוץ כנסת

"הדבר הזה מתפשט", הוסיף ראש הממשלה. "הייתי בישיבה בוועדה למיגור הפשיעה בחברה הערבית עם נציגים מוסלמים, והם דיברו על הרצון שלהם למגר את התופעה הזו, לא רק הפשע המאורגן בתוך החברה הערבית אלא גם הפגיעה בנשים".

וכאן הגיע נתניהו לחלק המוזר בנאומו: "נשים זה לא בעל חיים שאתה יכול להכות בו, והיום אנחנו אומרים שגם בבעל חיים אתה לא מכה. אנחנו מבינים שיש תובנה ויש אינטליגנציה וקוגניציה ורגשות גם לבעלי חיים. אנחנו חמלים, בצדק, על בעלי חיים. נשים הן בעלי חיים, ילדים הם בעלי חיים.  בעלי חיים עם זכויות. הדבר הזה צריך לעבור מן העולם ואני מקווה שלא מראה את הדברים המטלטלים האלה". 

מלשכת רה"מ נמסר: "מדובר בעוד עיוות תקשורתי מגוחך. ראש הממשלה נתניהו שדיבר היום מעומק ליבו על זכויות נשים ונגד כל פגיעה בהן, רק נתן דוגמה להתעללות בחלק קטן מנאומו כשדיבר גם על פגיעה בבעלי חיים, אך בשום אופן לא התכוון להשוות ביניהם".