שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, תקף היום (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע הדיווחים על פגישה בין נתניהו ליורש העצר הסעודי, בן סלמן. נתניהו עצמו דיבר בישיבת סיעה והתייחס לדיווחים על הפגישה החשאית בסעודיה: "אני מעולם לא התייחסתי לדברים הללו, אני לא מתכוון להתחיל לעשות זאת עכשיו. אני רק יכול להגיד לכם שאני באמת לאורך שנותיי כראש ממשלה לא חסכתי שום מאמץ כדי לחזק את מדינת ישראל וכדי להרחיב את מעגל השלום, ובעזרת השם אנחנו מצליחים לעשות את זה עם האמירויות, בחריין וסודן ואני מקווה שהמעגל הזה ילך ויתרחב".

גנץ: "הדלפת הטיסה לסעודיה היא צעד חסר אחריות"

לאחר שהורה אמש על הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות וכלי השיט בחירות, דיבר יו"ר כחול לבן ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ בישיבת סיעתו: "כולם מדברים על בחירות. אני מבקש לומר שאני חושב שישראל צריכה ממשלה מתפקדת, מגובה בתפקיד ומתבססת על שיתוף פעולה. אני לא חושש מבחירות, אך לא חושב שהן הדבר הנדרש למדינת ישראל. אמשיך לשרת את הממשלה ככל שאוכל, לא בוויתור על סדר העדיפויות והעקרונות שלי מול מדינת ישראל. בוודאי לא העמדת צרכיי לפני מדינת ישראל".

ובאשר לצוללות, המשיך גנץ לתקוף את נתניהו: "לאחר שבחנתי את נושא הצוללות החלטתי להורות על הקמת ועדת בדיקה ממלכתית בנושא. אם, כפי שטוענים אנשי רה"מ, נסרק הנושא במסרקות ברזל, הרי שכל אחד הבטוח בחפותו היה שמח להוכיח לכולם את צדקתו".

בהמשך לדיווחים על הפגישה בין ראש הממשלה לבין יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן אמר גנץ: "הדלפת הטיסה החשאית לסעודיה הנה צעד חסר אחריות. לא כך אני נוהג ואתם יכולים לדמיין לעצמכם כמה דברים חשאיים עשיתי בחיי כולל בשליחותו של רה"מ נתניהו מעולם לא נהגתי כך ולעולם לא אנהג כך ואני חושב שאזרחי ישראל צריכים להיות מודאגים".

כאמור, על פי הדיווח שפורסם, עסקה השיחה בסוגיית הנורמליזציה בין שתי המדינות וההתמודדות המשותפת עם האיום האיראני. עוד נמסר כי הפגישה ארכה מספר שעות, אך לא הושגו בה הסכמות מהותיות.דבר הביקור נודע לאחר שאתמול דיווחו גולשים על מטוס שיצא מישראל לעבר העיר ניאום ושהה שם מספר שעות. נמדובר במטוס עסקים פרטי שמשמש לעתים את ראש הממשלה. יועצו של ראש הממשלה, טופז לוק, צייץ הבוקר: "גנץ עושה פוליטיקה בזמן שראש הממשלה עושה שלום".