שר החוץ הסעודי, פייסל בן-פרחאן אל סעוד, מכחיש את הדיווחים היום (שני), לפיהם נפגש אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן-סלמן, בניאום שלחופי הים האדום. לדבריו, בפגישה אתמול נכחו "גורמים סעודים ואמריקאים בלבד". עוד אמר שר החוץ הסעודי: "ראיתי דיווחים רבים על כך שיורש העצר נפגש עם בכירים ישראליים - לא התרחשה פגישה כזאת".

מוקדם יותר היום דיווח עיתון ה'וול סטריט ג'ורנל' כי מקורות סעודיים רשמיים אישרו את הדיווחים בישראל, לפיהם נפגש אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן-סלמן. בשעות הבוקר פורסם בכלי התקשורת שנתניהו נפגש עם בן-סלמן ומזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו בעיר ניאום שבצפון מערב ערב הסעודית, בליווי ראש המוסד יוסי כהן.

נתניהו מזהיר מפני איראן גרעינית באזכרה לדוד בן גוריון. צילום: רועי אברהם, לע"מ

כאמור, על פי הדיווח שפורסם, עסקה השיחה בסוגיית הנורמליזציה בין שתי המדינות וההתמודדות המשותפת עם האיום האיראני. עוד נמסר כי הפגישה ארכה מספר שעות, אך לא הושגו בה הסכמות מהותיות.

דבר הביקור נודע לאחר שאתמול דיווחו גולשים על מטוס שיצא מישראל לעבר העיר ניאום ושהה שם מספר שעות. נמדובר במטוס עסקים פרטי שמשמש לעתים את ראש הממשלה. יועצו של ראש הממשלה, טופז לוק, צייץ הבוקר: "גנץ עושה פוליטיקה בזמן שראש הממשלה עושה שלום".