ראש הממשלה בנימין נתניהו משתתף היום (ראשון), יחד עם בכירים נוספים, באזכרה הממלכתית לזכרו של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון ואשתו פולה. במהלך האזכרה נשא נתניהו דברים ואמר כי "אסור לחזור להסכם הגרעין הקודם." 

"בזכות עמידתנו הנחרצת נגד ההתחמשות הגרעינית של איראן, ובזכות ההתנגדות שלנו להסכם הגרעין עם איראן, מדינות ערביות רבות שינו מן היסוד את גישתן לישראל", אמר ראש הממשלה והוסיף כי " צריך להבטיח שאיראן לא תפתח נשק גרעיני".

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

זו איננה הפעם הראשונה בה מזהירה ממשלת ישראל מחזרה להסכם הגרעין. קריאות דומות נשמעו מספר פעמים מאז ההכרזה על ג'ו ביידן כנשיא הנבחר של ארצות הברית. בשבוע שעבר, אמר שר המודיעין אלי כהן בראיון ל-103FM כי "אנחנו לא נאפשר התבססות של איראן בסוריה, וכל הפרת ריבונות תענה בחומרה, והדבר המרכזי שצריך לבוא ולשאול את עצמו הנשיא הנכנס בארה"ב - מה בדיוק מחפשת איראן בסוריה?".

לא רק השרים בממשלת ישראל מנסים להזהיר את ביידן מחזרה להסכם הגרעין, ממנו פרש דונלד טראמפ לאחר שהושבע לנשיא בשנת 2017. שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר, השתתף בפאנל משותף עם שגריריהם של איחוד האמירויות ובחריין ואמר: "ביידן יעשה טעות אם יחזור להסכם הגרעין". דרמר אף הזהיר את הנשיא הנבחר מהסכנה שמהווה איראן לכל האזור.

נתניהו התייחס לסוגית החסמים העומדים בפני העולים לישראל, אשר עוסקים במקצועות הרפואה וטען כי היום תובא לאישור הממשלה החלטה להסרת אותם החסמים. "אנחנו חייבים להשתדל לסייע לעולים להשתלב בשוק העבודה בישראל, ההצעה הזו היא מיצוי הפוטנציאל התעסוקתי של העולים החדשים בתחום הרפואה", הסביר ראש הממשלה.

נתניהו ציין כי החסמים הם בירוקרטיים ולא יותר מכך וסיכם בכך שההחלטה תתרום למדינה על ידי כך ש"תתגבר את העוסקים ברפואה, תחום שהוא תמיד חשוב, אך בייחוד בימים האלו".