סערה פרצה בעקבות דברים חריפים שהשמיע פעיל בכיר במחאה נגד נתניהו, סדי בן שטרית, שהשווה את ראש הממשלה להיטלר. בין היתר,  נשמע סדי בן שטרית אומר בסרטון: "אין מחילה למושחת, אין מחילה להרס ולהתמרות בנו האזרחים. בשנות ה-30 היה צורר ליהודים, הוא היה בגרמניה, והוא התנהג בדיוק כמוך. שיסע, הסית והרס".

לאחר דבריו אמש, בן שטרית צוטט בחדשות N12, ואמר כי הוא עומד מאחורי כל מילה. "ההשוואה היא השוואה במקום, אני משווה את התהליכים שקרו בגרמניה בשנות ה-30' לתהליכים שקורים עכשיו.  מי שרוצה לקחת את זה למקומות אחרים, זו בעיה שלו. אני דיברתי על הסתה ושיסוי, הסרטון מאוד ברור ואני אומר שם דברים מאוד ברורים. מי שרוצה לפרש אותם אחרת, זו בעיה שלו".

בתנועת המחאה נגד נתניהו, "הדגלים השחורים", הגיבו לדברים וגינו אותם: ״הדברים ראויים לכל גינוי״

בתנועת "קריים מיניסטר" הוציאו הודעה בעקבות הדברים, בה נאמר: "מבהירים כי הקיבוצניקים אינם נאצים, משטרת ישראל איננה הגסטפו ונתניהו איננו היטלר. התנועה קוראת לאזרחי ישראל לא ליפול לשיח המסית והמפלג של הנאשם מבלפור וחייליו בארגון הפשע, אשר מוביל לאלימות כלפי מפגינים, רדיפת שומרי סף ואנשי תקשורת, וביזוי חללי צה"ל. נתפלל שעם הליכתו של נתניהו נצליח לשקם את ההריסות שהותיר אחריו ולרפא את השבר הלאומי שיצר בעשרים וחמש שנות שיסוי ופילוג".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין גינה את האמירות בחריפות: "וגם הבוקר נאמר בבירור, בלי אם ובלי אבל: השוואת ראש הממשלה נתניהו לצורר היהודים היטלר איננה מחאה לגיטימית. שיח שכזה מזעזע את יסודות הבניין המשותף שהקמנו ועל כולנו להוקיע אותו".

בני גנץ, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, גינה את הדבירם וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מגנה בתוקף את ההשוואה הבזויה שנעשתה בין נתניהו לצורר אדולף היטלר.  אין מקום בחברה הישראלית להשוואות מהסוג הזה שפוגעות בזכר השואה.  גם אם יש מחלוקות קשות וחוסר הסכמה עם דרכו של נתניהו, לא זו הדרך להביע זאת". 

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, הגיב לדברים ואמר: "מובילי המחאה כנגד ראש הממשלה חצו שוב כל גבול אפשרי. להשוות את ראש ממשלת ישראל לצורר הנאצי האיום, הוא דבר מזעזע שאסור לעבור עליו לסדר היום. זוהי התבטאות אלימה ומסיתה שבינה לבין חופש הביטוי אין דבר וחצי דבר. אני מצפה מכל מנהיגי ומשתתפי ההפגנות להוקיע את ההתבטאות הזו. יש להפסיק מיד את מיצגי השנאה הוולגריים המכוונים נגד ראש הממשלה ובני משפחתו. די לאלימות! די להסתה הפרועה!".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, בטוויטר: "השמאל הרדיקלי קורא לביבי היטלר, הימין הקיצוני מתנכל למשפחות שכולות, באמצע עומד המרכז השפוי ושואל את עצמו האם השתגענו? לא, לא השתגענו. האנשים האלה לא מייצגים אותנו, הם לא אנחנו, הם לא ישראל האמיתית. לא ניתן להם להשתלט על חיינו ולגרום לנו לשנוא". 

חבר הכנסת אלי אבידר, איש ישראל ביתנו, התייחס בראיון ל-103FM לסערה סביב הדברים: "שמעתי, אני מכיר את סדי בהפגנות ותמיד שאני רואה אותו אני לוחץ לו יד, ואני אוהב את האיש הזה. הוא מדבר מהלב גם כשהוא אומר דברים שלרוחי וגם שלא לרוחי. אני יודע שכשאני אראה אותו בפעם הבאה אני אומר לו את דעתי על מה שהוא אמר אבל הוא איש מיוחד, הוא לא מתיימר להיות הוגה דעות הוא בא להפגין מהלב. בוודאי שאני שמגנה את הדברים, אני חושב שזה לא ראוי וכשאני אראה אותו וודאי שאגיד לו את דעתי אבל הוא איש שאני מאוד מעריך".

שר החוץ גבי אשכנזי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מתבייש באמירות שנשמעו הבוקר המשוות בין ראש ממשלת ישראל, נתניהו, לצורר היהודים הנאצי, אדולף היטלר. אין מקום בחברה הישראלית לאמירות בזויות מסוג זה הפוגעות במעמד ראש הממשלה מחד ומבזות את זכר השואה מאידך. אני קורא לכולנו לחדול מהשיסוי, ההסתה והאלימות בינינו ולהוקיע זאת בכל דרך".

ח"כ יאיר גולן אמר בתגובה: נתניהו אינו היטלר, מדובר בהתבטאות סרת טעם. צריך להוסיף שנתניהו בוחר להשתמש בשיטות תעמולה של משטרים אפלים שמובילות לאלימות כלפי מתנגדי שלטונו כמו הכינוי 'מפיצי מחלות' וחבל שכך".

מיקי זהר ב-103FM: "תהליכים שפוגעים במדינה"

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, התייחס לדבריו של בן שטרית בראיון לסיוון כהן ב-103FM.

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר שלום. אני רוצה לדבר איתך על חוק חיסון חובה לקורונה אותו מקדם אדלשטיין אבל אי אפשר להתעלם מהיממה אותה אנחנו חווים של שיח מזעזע.
"נכון מאוד אני גם החלטתי להוביל את שינוי השיח משום שזה באמת מתדרדר לתהומות שאנחנו לא רוצים להגיע אליהם בחברה הישראלית. זה פוגע בכול מדינת ישראל ואזרחי ישראל וצריך לעשות שינוי בשיח משום שעם ישראל לא מוכן לראות את המראות האלה, זה פוגע בנו מבפנים, ובסוף אנחנו מתמודדים עם משבר הרבה יותר קשה ממה שאנשים חושבים ואנחנו רוצים לטפל בו בלי כל השיח הזה".

למה לוקח זמן לגנות דברים כל כך איומים שנאמרו מול בית של משפחה שכולה.
"לא ראיתי שלקחו את הזמן, אנשים גינו הרבה מאוד אנשים מהליכוד, רה"מ, אני בעצמי גיניתי. הדברים הללו אינם מקובלים לא צריך להגיד את הדברים הללו למשפחה שכולה נקודה. בדיוק כמו שסדי בן שטרית לא יכול היה להשוות את רה"מ להיטלר הדברים האלה חצו את גבולות הקו האדום וצריך להפסיק עם השיח הזה".

מה קרה?
"אף אחד לא נקי מאשמה השיח הזה הוא משמאל ומימין ויש מאבקים פוליטיים ומערבבים את המאבקים למצב בו יורדים נמוך מדי וזה כדור שלג שצובר תאוצה והולך ותופח והדבר הזה מסוכן. צריך לעשות שינוי בשיח אני קורא לכולם לעשות שינוי בשיח ואין לנו שום דבר מלבד להוקיע את התהליכים האלו ואם צריך גם לפעול נגדם כי בסוף הדברים האלה פוגעים במדינת ישראל כולה".

אתה עובר תהליך, אתה מצטער?
"אמרתי את זה, העניין הזה הוא עניין שצריך לשנות אותו אני בעצמי אמרתי דברים שלא הייתי צריך לומר וכרגע יש מגמה טובה מאוד דווקא מצד הנבחרים שבסוף צריכה לחלחל לאזרחים, לפעילים, לאנשים שמחזיקים בעמדות פוליטיות שיכולות להיות מנוגדות אבל בסוף השיח הזה שישתנה לטובה גם המצב שלנו במדינה ישתנה לטובה".

דיברת על זה שצריך לפעול, סדי בן שטרית לא מתנצל על ההשוואה של רה"מ להיטלר אותה גינו אפילו אמיר השכל הבוקר, אבל אתה החלטת לתבוע אותו.
"הוא עמד ליד ביתי וכינה אותי בכול מיני כינויים עבריין וחבר ארגון פשיעה, כשאתה רוצה לשנות את השיח יש שתי דרכים – להסביר להבהיר ולשמור על שיח נקי, והדרך השנייה - מיגור תופעות כאלו באמצעות החוק. אמירתו של סדי בן שטרית כנגד רה"מ הינה הסתה חמורה שיכול להיות שגם המשטרה תצטרך לטפל בה. כל הסתה מכל סוג שהוא צריכה להיות מטופלת".

היו התבטאויות שלך כמו של רבים אחרים, אני יכולה להגיד שחברי כנסת אמרו שהם הרבה פעמים לא מאמינים במופע שהם מספקים לתקשורת ולציבור אבל אם הם לא ירדו לביב הביבים ויתנהגו ככה אף אחד לא יתייחס אלינם. נהייתה אופנה שמי שמדבר יותר מלוכלך מקבל יותר במה.
"אני יכול להבין את השיקול הזה אבל בסוף מי שעורר פרובוקציות זה כולם ללא יוצא מן הכלל משמאל ומימין ובסוף זה הלך והתדרדר וכל המאבקים הלא פשוטים האלה וגם ניסיונות השמאל ללכת על ראשו של רה"מ באופן שלא מתפשר והם גם ירדו לרמות מאוד נמוכות זה הוביל גם את הימין להתדרדר לתהום הזאת ואנחנו צריכים כולנו יחד לצאת מהסיפור הזה ולבדוק איך אנחנו מצליחים לדבר באופן יותר מנומס ומכובד זה הדבר לדעתי הטוב, ויש  מי שמובילים את התהליך החשוב הזה".