חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה) ישוב לתפקידו כשר הבינוי והשיכון בממשלת ישראל. כך הוחלט היום (שני) בתום דיון שנערך במשרדו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו.

בנימין נתניהו, יעקב ליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו, יעקב ליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כזכור, ליצמן התפטר מתפקידו בספטמבר האחרון, לאור החלטת הממשלה להטיל סגר שני במהלך תקופת החגים. במכתב התפטרותו ציין כי ההתפטרות מגיעה לאחר שפרויקטור הקורונה באותה התקופה, פרופסור רוני גמזו, הפר את הסיכום שהיה בעניין בתי הכנסת ובעקבות כך נאסר על תפילות בבתי הכנסת במהלך החגים.

התפטרותו של השר הובילה לחזרתו אל משכן הכנסת כחבר כנסת מן המניין, זאת מכיוון שבעת ששימש כשר הבינוי והשיכון, התפטר מתפקידו כחבר כנסת לפי החוק הנורבגי. בעקבות חזרתו לכנסת, הוצא מסיעת יהדות התורה חבר הכנסת אליהו ברוכי.

סגן שר החינוך, חבר הכנסת מאיר פרוש, וחבר הכנסת הרב ישראל אייכלר הגיבו למינוי של ליצמן: "אנו מברכים על מינויו של איש אגודת ישראל, ח''כ הרב יעקב ליצמן שימונה מחדש לתפקיד שר השיכון. אנו שמחים כי נושא הדיור יקבל את המקום הראוי לנוכח מצוקת הדיוק. הצלחה במשרד השיכון היא הצלחת היהדות החרדית".

למינוי הגיב גם יושב ראש מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן. "ידוע שסרט ההמשך תמיד יותר גרוע", צייץ ליברמן בחשבון הטוויטר הפרטי שלו.