ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התראיין היום (שני) בתוכנית של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, ודיבר על פרויקט בניית משרד ובית ראש הממשלה, שהחל בתקופתו ובוטל על ידי ראש הממשלה הנוכחי, בנמינין נתניהו, בעת הכניסה לתפקידו. אולמרט התייחס לטענות לפיהן פרויקט בניית בית ראש הממשלה קודם על ידו וטען כי מדובר בפרויקט שכוון לבניית משרד רה"מ, ואילו בניית הבית תוכננה מסיבות לוגיסטיות. עוד הוסיף אולמרט כי הוא אישר את בניית הבית בבלפור כמחווה לנתניהו, ואילו האחרון ביטל את הפרויקט בישיבת הממשלה הראשונה בראשותו בטענה לבזבזנות יתר. "כמובן ביבי יוצא צדיק הדור, הוא ביטל פרויקט בזבזני שאולמרט עשה", אמר אולמרט.

בן: קראנו את דו"ח מבקר המדינה על הפרויקט בבית רה"מ שתקוע, כמו המטוס, ונזכרתי שהפרויקט הזה בכלל לא התחיל אצל נתניהו אלא אצל שרון ואתה קידמת אותו.
"אם מבקר המדינה - בעיני הוא לא מבקר ולא מדינה, הוא סתם סמרטוט שנשלח לחפות על ראש הממשלה - אבל אם מדובר בזה שמדובר בבית ראש הממשלה, זה דו"ח כוזב על פניו. הפרויקט הזה הוא פרויקט משרד רה"מ, אני לא יכול להיכנס לפרטים למה הוא נבחר דווקא למקום הזה, אבל היו לכך סיבות. כל זה היו ב'סשנים' עוד לפני שהתחלתי להיות רה"מ, מה שהוחלט אז שבגלל שבית רה"מ ממוקם ברחוב בלפור, וזה במרכזה של העיר וכל תנועת רה"מ וחזרה כרוכה בהפרעות לתושבי העיר, ולתנועה של תושבי העיר, ולאורח החיים שלהם; נאמר שאם כבר בונים את משרד רה"מ או מעבירים למשרד רה"מ את כל השלוחות מכל פינות העיר, אז יבנו בצמוד אליו את בית רה"מ.

עיקר ההוצאה של מאות מיליוני שקלים זה למשרד רה"מ כמו משרדי ממשלה אחרים שנבנו במתחם הזה, זה מה שהיה. עכשיו התוכנית עברה הרבה גלגולים, האדריכל רם כרמי תכנן אותה, האדריכל הלל שוקן הגיש בג"ץ, בסופו של דבר התוכנית אושרה. הקטע של בית רה"מ היה קטע זעיר, עיקר העניין היה משרד רה"מ. עכשיו קרה דבר מאוד מוזר, אני עמדתי לסיים את כהונתי נשארו עוד שבועיים הרמתי טלפון למי שעתיד היה להיות רה"מ בנימין נתניהו אמרתי לו תשמע הנושא הזה הושלם הוא עומד לאישורה של הממשלה, אני רוצה לעשות לך מחווה. בישיבת הממשלה האחרונה אני אאשר את בניית משרד רה"מ".

אריה: כדי שלא יגידו שהוא בנה לעצמו ארמון?
"כדי שלא יגידו לנתניהו שהוא יכנס לתפקידו שהוא בונה לעצמו".

בן: הצעת לו להקריב את עצמך? זה לא מעשה 'אולמרטי'.
"בוא לרגע אחד לא נכנס להתחכמויות אישיות, הפרויקט היה מושלם, אושר, עבר מיליון גלגולים חשבתי שיהיה הדבר נכון לעשות מדינת ישראל באינטרסים שלה יותר חשובים לי. אישרנו את זה, ביב אמר כמובן תודה רבה אני אשמח וכו'. אישרנו את זה בישיבת הממשלה האחרונה, שבוע אחרי זה מתכנסת ישיבת ישראל הראשונה בראשות נתניהו ומה עושים? מבטלים את החלטת הממשלה לאשר בית לרה"מ במאות מיליוני שקלים עם מודעה של רה"מ או של הממשלה – 'הוחלט לבטל את הפרויקט הזה, את הבזבוז הזה' וכו' וכו'. אוקיי, כמובן ביבי יוצא צדיק הדור, הוא ביטל פרויקט בזבזני שאולמרט עשה, הרי היה ברור שלא יכולתי לעשות את זה עבורי - כי יצאתי". 

אריה: עבור יאיר לא?
"אם אני אגיד את כל מה שאני חושב על המשפחה המטורללת הזאת אז זה יהיה די הרבה".

אריה: פרויקט כזה זה גם לא לרה"מ הבא.
"אז קורה דבר כזה, עוברת שנה וביבי מביא את התוכנית הזאת בדיוק כפי שהיא אושרה על ידי וכפי שנדחתה על ידו פעם נוספת לאישור הממשלה והממשלה מאשרת את הפרויקט הבזבזני ומאות מיליוני השקלים לבניית דירה לרה"מ, למה? כי אי אפשר שלא לבנות את זה במקום הזה. מה קרה עכשיו?"

אריה: מבקר המדינה אומר שהשב"כ לא לקח בחשבון את השינויים בתוכניות לכניסה לירושלים.
"יכול להיות, אבל לא מדובר פה על בית לרה"מ, מדובר על משרד. קודם כל, עם כל הכבוד, מדובר על משרד שעיקר ההוצאה של מאות מיליוני שקלים היא לבניית המשרד. למה הוא מיועד להיות בדיוק במקום הזה ואי אפשר לשנות? אני לא יכול לדבר".

בן: כתבתי את הדברים האלה בעיתון.
"מה שחשוב לציין זה שמדובר בבניית משרד רה"מ, שזה משרד גדול, ואת כל השלוחות שלו שהיום מפוזרות בכול רחבי ירושלים, היו אמורות להיות כאן ולכן העלות של זה סבירה. העלות של הדירה הנספחת, עלות גבוהה מאוד ביחס לדירה רגילה, כנראה קרוב למאה מיליון שקל. הכול הזוי. זה שהוא אז דחה את זה גרם לכך שזה לא נבנה בזמן, אילו היה נבנה אז ממילא כל הסידורים של הכניסה לעיר היו מותאמים למה שנבנה שם, במקום שיהיה להפך. התוצאה היא שהמשרד בסוף יבנה במקום שהוא לא אמור להיות בו, זה יהיה כרוך בהוצאה נוספת של מאות מיליוני שקלים בגלל סיבות שאני לא יכול למנות אותן כי הן רגישות".

בן: פרסמנו משאל טוויטר בנוגע לרה"מ הבא:  נתניהו, גנרל מהשלושה, לפיד, בנט. מה אתה מצביע?
"אני מצביע בן כספית. אני חושב שהכמיהה לגנרלים קצת קהתה".

אריה: אתה התאכזבת מהם?
"אני חושב שגם גבי וגם גנץ ראויים, אני חושב שדרכם הייתה מוטעית ואני מצטער עליה. מתחתי ביקורת והסתייגתי ממנה, אבל אין דרך להשוות בינם לבין הנוכל שהיום הוא רה"מ".