לאחר דבריו הפרובוקטיביים של בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שאמר היום (שני) כי המפגינים מול המעון ברחוב בלפור הם "חייזרים" וכי ההפגנות מבדרות ומצחיקות את אביו, הגיב בן כספית לדברים בפתח תוכניתו ב-103FM.

"צריך להוריד את הכובע בפני יאיר נתניהו, האיש שדואג לזה שראש הממשלה שלנו, שטרוד בענייני ניהול המדינה ושאר זוטות, להשאר מחובר לשטח, להמיית לבם של אזרחיו, לתחושותיהם ומצוקותיהם של נתיניו, היה זה נתניהו ג'וניור שעידכן את אביו שלמפגינים בירושלים אין איפה לעשות את צרכיהם.

"נכון שהוא השתמש בתמונת פייק מלפני שנים שצולמה במדינה אחרת, אבל היי, בואו לא נהיה קטנוניים, ועכשיו מתברר שהוא מעדכן את אבא שלו על מתקפת חייזרים בירושלים, והוא אפילו מצליח לשפר לאבא שלו את מצב הרוח, כפי שהעיד בראיון לגלי ישראל, ההפגנות של החייזרים זה ממש בידור מבחינתו, ואם אנחנו מצליחים לבדר את מי שנושא בעול קיומנו כאן בהצלחה כזו, אז אין לנו מה לבוא בטענות, יותר מזה אנחנו באמת לא צריכים, תודה", אמר כספית.

לאחר מכן, שוחחו העיתונאי אריאל שנבל והפעיל הפוליטי אלדד יניב עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM.

אלדד, יאללה, תגיד מה אתה חושב על האמירה של יאיר נתניהו.
אלדד יניב: "אנחנו מביטים בניסיונות לדכא את המחאה, איך בלפור מדכא מחאות? כמו שהוא עושה כל דבר, הוא משקר. ביום הראשון ניסו לשקר שזה אנרכיסטים - זה לא עבד; אח"כ שהם מחרבנים בחצרות - זה לא עבד; אתמול נתניהו הסביר לנו שעומדים לרצוח אותו ואת המשפחה שלו – זה לא עבד; היום הוא אומר לבן שלו 'הם מצחיקים אותי'. לא זה יעבוד, ולא זה יעבוד, ולא זה יעבוד. האמת אחרי כל השקרים האלה - הוא בהיסטריה. כי הוא בוגר מחאות, הוא בוגר מחאת 2011, פה אין גלעד שליט, וכבוגר מחאות וכמומחה בדיכוי יריבויות פוליטיות וסכנות הוא מבין שהחבר'ה האלה נחושים יותר, גם לא מפחדים.

"שום דבר לא עומד להשתנות בחודשים הקרובים מבחינתם, כי ברגע שברחה לו הקורונה מהיד והמיתון הזה נפל על המשק - זה לשנה-שנתיים. הוא מבין שאין לו שום קסם, הוא לא יכול להחזיר להם לא עבודה, ולא פרנסה, ולא עתיד, ובעיקר מרוב שהוא רצה להיות מר קורונה, שכל העולם יתקשר אליו, אז אין ספק שהוא הכתובת היחידה. זו הסיבה שהוא ממגן את בלפור, לא כי הוא מפחד מרצח אלא כי הוא מנסה לשדר לציבור שמנסים להפיל אותו. אבל זה לא יעזור לו כי זה ילך ויתגבר ויתגבר מסיבה אחת פשוטה - הוא שדד ובזז לנוער הזה את העתיד. אין להם תקווה ולכן הם יישארו שם, הם לא הולכים לשום מקום. המכת"זיות לימדו אותנו שהם לא יפחדו לא מהחורף, לא מהגשם, ולא מהסערות, ולא מכל מה שמחכה לנו בהמשך".

תעזור לי להסביר מה ההבדל בין חייזרים ל'סרטן בגוף האומה' של רבין?
אריאל: "אני העליתי לפני כמה דקות ציוץ שהעבודה הבאה של יאיר חייבת להיות הסושיאל של פסטיבל אייקון, הוא הצליח בשעה להפוך את החייזרים למשהו שכול הטוייטר מדבר עליו. אני לא יודע אם ידעתם שהמילה חייזר שונה מאוד, זה לא עבודה של האקדמיה ללשון העברית; כי המילה של האקדמיה זה חוצן, זו המצאה של עמוס גפן, סופר ומתרגם".

אבל מר שנבל, אתה לא על תקן בלשן פה.
אריאל: "בואו נשכיל טיפה את המאזינים שלנו. ברצינות, מכל מילות ההגחכה ההקטנה הדה לגיטימציה והאיום, חייזר זה המילה הכי, אני לא יודע, בעיני הכי פחות. אני לא חושב שיש משהו שהבן שלי בן ה-4 וחצי עומר יכול להתחפש אליו, ויכול להיות קללה מסוכנת. אני חושב שאם כבר אנרכיסטים זה משהו הרבה יותר גרוע, על חייזר התפוצצתם?".

הוא החמיא?
אריאל: "אני לא אומר שהוא מחמיא, זה ברור שהוא בא להגחיך ולהקטין, שיהיה ברור - אני לא נמצא על תקן הסנגור של יאיר. הוא אומר המון דברים שלא צריכים להיאמר, ופוגעים בימין לדעתי וגם באבא שלו. אבל ספציפית על המילה הזאת, אז חייזר, נו ביג דיל, מה קרה?".

אישרו לך להשתמש בביטוי הזה? ישראל הראשונה.
"חוץ מדוד תימני, אין לי לצערי הרב... אני ישראל הראשונה לגמרי, חוץ מהעובדה שאני דתי".

אריאל צודק?
יניב: "הוא דיבר לעניין, אף אחד לא נעלב ממה שנתניהו הבן מספר שהאבא צוחק, העניין הוא אחר. הם מנסים רק לעצור את ההפגנות האלה, זה לא מעניין אותם לקרוא לזה ככה וככה".

מה הייתי עושה במקומו? לא עוצר את ההפגנות?
יניב: "אחרי שניצחתי את הקורונה בסיבוב הראשון, הייתי ממנה את בנט לאחראי למלחמה על הקורונה, הייתי מעביר את הטיפול לרח"ל, למערכת הביטחון, והייתי עושה את מה שהתחייבתי במערכת הבחירות. הייתי מתייצב למשפט שלי, מנסה לצאת זכאי, מקיים את ההסכם, ונותן לבני גנץ להיות רה"מ כשמגיעה הרוטציה".

בעניין ההפגנות?
יניב: "לא היו קמות הפגנות, זה כל העניין. הרגע הזה שההפגנות פרצו, מי שמפגין נגד השחיתות מפגין שנים, גם אני הובלתי את ההפגנות האלה למעלה משלוש שנים, עכשיו לא רק מפגינים נגד נתניהו הנאשם אלא נגד נתניהו הנכשל. פה זה יותר חזק, לא צריך לחכות לבית משפט, לפרקליטות ומה מנדלבליט אומר או לא".

אריאל: "הדיון הוא כמו שאלדד ובצדק לקח אותו - הוא לא על המילה הזו או אחרת. אני הייתי באחת ההפגנות הסוערות יותר, אחד ממקורות  הכוחות הגדולים של ההפגנה ואחד ממקורות החולשה זה אותו מקור - והוא חוסר המקור המרכזי".

אין כתובת, אין הנהלה.
אריאל: "בדיוק, לעומת ההפגנות בימין, שיש אדם בשם צ'יקו והוא אגדה".

זה שלא נתן לי לדבר.
אריאל: "הוא באצבע היה מזיז 300 אוטובוסים מימין לשמאל. לכן, יש שם המון קבוצות, יש קבוצות חמודות מאוד שהמילה חייזרים, היא מתארת את התחפושת ואיך שהם נראים, וזה בסדר. יש קבוצות אנרכיסטיות.. ".

יניב: "אני רוצה להגיד לכולם, לכולנו ולעצמי בתור אחד שהוביל והנהיג הפגנות כאלה הרבה שנים. זה שאין מנהיגות למחאה יגרום לזה שאי אפשר יהיה לחסל אותה, ובמקום להוליד חברי כנסת חדשים הם יולידו תודעה חדשה. זה הדבר הכי מסוכן לנתניהו".

שאלה אחרונה אריאל, אני ב-92 הייתי שליח מעריב בניו יורק וראיתי את בוש האב מפסיד בבחירות כי לא זיהה את המשבר הכלכלי. לשאלה של אריה, הייתי מחבק את המחאה ואומר 'נכון, בתור רה"מ כואב לכם, אני עובד בשביל זה, זכותכם להפגין'.
אריאל: "אתה זוכר מה קרה כששרה ניסתה לחבק בדרכה את המפגינים והוציאה להם פיצות? מיד עשו ממנה צחוק".

זה עדיף על העוגת ביסקוויטים.
אריאל: "אני מסכים. תשמעו, זה משהו שהוא הרבה יותר גדול גם טראמפ וגם מרקל וגם ביבי נקלעו לתוך אחד המשברים האדירים. חלק מטפלים בזה יותר טוב, אנחנו טפילנו בזה יותר טוב בגל הראשון ופחות טוב בגל השני, חלק הפוך. הבעיה עם המחאה הזאת זה שקשה לתפוס אותה, כמו הפיל הזה שנמצא בחדר ואחד תופס את הרגל ואחד את החדק, יש המון אלמנטים לא מתוכננים ולחלק אפשר להתייחס ככה ולחלק אחרת".