מהומה פרצה היום (שני) בוועדת חוק, חוקה ומשפט, במהלך דיון על החוק לבידוד במלוניות. חבר הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו) תקף את יו"ר הוועדה יעקב אשר (יהדות התורה) בעקבות התרת כניסתם לארץ של תלמידי ישיבות.

"אתה הורג את המפלגה שלך באנטישמיות", אמר אבידר. "המזל שלכם שהרב קנייבסקי מבוגר מדי ולא מודע לשטויות שאתם אומרים. אתם לא מתביישים. אתה צריך להתבייש כי הבאתם את האנשים מברוקלין והדבקתם את האנשים שלכם בבני ברק ובביתר עילית. אתם פושעי ציבור. חסרי אחריות כלפי האזרחים שלכם. מי הכניס נעל"ה? צריך שוויון שכולם ייכנסו אבל אתם דואגים לחרדים. אתה משקר".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר התפרץ לדבריו: "בושה וחרפה, של נעליך. זו אנטישמיות. הרווחת עוד רבע מנדט של שונאי יהדות? התרעמתי על השימוש הציני של איווט ליברמן שקרא להקשיב לפרופ' גמזו רק לגבי כניסתם של תלמידי הישיבות ומתעלם מהסטודנטים. זה שימוש ציני מבזה ובזוי". 

בעימות התערב גם יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורביץ, שאמר לאשר: "למה אתם לא נותנים לבני זוג להיכנס למרות שהם נשואים? משרד הפנים לא מכניס אותם בגלל שהם לא יהודים, למרות שהם בעל ואישה. סטודנטים ותלמידי ישיבה גם מי שלא יהודי מכניסים. הם לא יהודים אבל הם גרים פה, תגיד לילדים שלהם שאבא שלהם לא יהודי אז אסור לו לחזור לארץ. הפעלתם לחץ פוליטי ואם לגיטימי להכניס את תלמידי הישיבות וזה לא נחשב סיכון, לא ברור למה זה לא נכון כלפי האחרים". 
 
היו"ר ח"כ אשר הגיב לדבריו: "למה אתה לא אומר אותו הדבר גם על סטודנטים שמגיעים מנעל"ה או 'מס"ע'? משרדי הממשלה מביאים אותם ואני מברך על כך. עשו איתם הסכמות על מתווה להביא סטודנטים ואנחנו מבקשים להחיל את אותן הסכמות. לא צריך מלוניות, זה שקר, הישיבות יארחו אותם על פי כל הכללים".

בהמשך נרשמו חילופי דברים חריפים במליאת הכנסת, בין ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) לח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), וכן לשר דודי אמסלם. "אתה לא מתבייש? איך אתה מדבר על יהודי? אנחנו נענה קודם בכמה מילים לאלי אבידר שצעק עכשיו לחבר הכנסת אייכלר מי משלם מסים. אתה? אז בוא אספר לך. החבר'ה החרדים ברובם הגדול עובדים ומשלמים מסים. רובם המרכזי. אני שעה וחצי שומע את דברי ההבל והבלע שלכם. אתם מרשים לעצמכם להפריע כל הזמן לכולם. אתם אדוני הארץ. לכם מותר הכל", אמר אמסלם לפורר.

"אתה שואל את אייכלר מי משלם מסים. הם משלמים בדיוק כמוך. יש חוק לפי מבחן הכנסה. אני מניח שאצל ישראל ביתנו יש ציבור שלם שלא משלם כי לא מגיע לסף המס. אם זה לא היה בכנסת ישראל הייתי חושב שזה פרלמנט שבו מישהו לא אוהב יהודים. לגבי ההסתה את זה אני מפנה לפורר. אנו יודעים כבר שנה וחצי שלוש מערכות בחירות. ראיתי את הסרטונים שהפצתם והזדעזעתי מהשנאה, מהפילוג. אתם נבנים על שני דברים: בלי זה אין יש עתיד ואין ישראל ביתנו. מחר אם כל החרדים מפסיקים להיות חרדים אין לכם מה למכור לציבור. אתם נבנים רק על השנאה הזאת. אני לא אוהב עשב. אבל אם אם זה מקובל עליך אני אקח אותך לדשא בחוץ שתאכל דשא. מציע לקשור אותך באחו שתאכל עשב כאוות נפשך", הוסיף אמסלם.

עוד תקף אמסלם את הסיקור התקשורתי של ההפגנות בבלפור: "שעה ושערים סיקור על הפגנה בבלפור, ואתה מקבל פרומו. 'הערב תהיה הפגנה, יהיו אלפים'. אתם מפיקים את האירוע. מר (משה) נוסבאום לא משתתף. הוא מפיק את האירוע. האם זה לא מתאים יותר לצפון קוריאה?".