בקואליציה נערכים להצטייד ברכבי אאודי A8 מפוארים בעלות של מיליוני שקלים עבור ראש הממשלה החליפי בני גנץ. העיתונאים ושדרני 103FM בן כספית וינון מגל התייחסו היום (רביעי) בתוכניתם לפרסומים לפיהם גנץ דרש שתי מכוניות יוקרה בשל היותו ראש הממשלה החליפי. טל שניידר ('גלובס'), שאחראית על הפרסום, אמרה: "כל ההמצאה של ראש הממשלה החליפי נולדה מהצוות של גנץ. עם ההגדרה של המשרד מגיעים התנאים ובאוצר החלו לקבל פניות מגנץ ומכל מני שרים נוספים". עוד הוסיפה: "בצוות של גנץ טוענים שלא ביקשו ספציפית את סוג הרכב אאודי A8".

מגל: טל שניידר פרסמה ב'גלובס' שבני גנץ רוצה שתי מכוניות אאודי A8.

כספית: מכל הדברים, המכוניות פחות מעניינות אותי כי קודם כל הוא ראש ממשלה חליפי.

מגל: כל מכונית עולה שלושה מיליון שקלים.

כספית: מי שהתחיל את האירוע הזה עם השלושה מיליון זה נתניהו. רה"מ צריך לנסוע במכונית כזאת, אשמח אם תבדוק למה גברת נתניהו נוסעת על מכונית משוריינת באותה עלות, אחרי זה נגיע לגנץ.

מגל: לא הבנתי, גם שרה נוסעת במכונית כזאת?

כספית: זה התפרסם בזמנו בכל הכותרות, אישרו לה. משם אני מוכן לעבור לגנץ.

מגל: זה חשוב, שיקולי ביטחון.

כספית: להתלונן במשטרה על איומים, נתניהו, איזו בושה.

מגל: כשכותבים שצריך לרצוח אותו זה לא מסוכן? כל ההסתה של רבין, ספרים שלמים נכתבו, אבל כשאומרים לשחוט את רה"מ זה לא נורא בגלל שזה שמאל?

כספית: איפה אמרתי שזה לא נורא? אמרתי שזה נורא לקרוא למשטרה אליך לבלפור ולהתייפח, אתה האדם השמור בעולם לדעתי ואני עומד מאחורי הדברים האלה. הוא שמור יותר מנשיא ארה"ב. רבין, למרות השמועות על זה שהתאבד בכיכר - הוא באמת נרצח. הציעו לו לשים שכפ"ץ לפני והוא עשה תנועת ביטול, מה אתה קורא למשטרה? היא בכלל עוסקת בתפירת תיקים נגדך.

מגל: בוא נשמע ממי שפרסמה, טל שניידר, 'גלובס', מה הסיפור?
"הסיפור זה שצריך כמה רכבים, כי יש משרד רה"מ חליפי. כל ההמצאה הזאת של משרד רה"מ חליפי היא זכויות יוצרים של הצוות של גנץ. לא היה דבר כזה בעבר כשהיו בישראל ממשלות חליפיות, אז עם ההגדרה של המשרד באים התנאים. באוצר התחילו לקבל פניות ולא רק מגנץ, כל מיני שרים ששודרגו ורוצים רכב כזה או אחר. בצוות של גנץ אומרים שלא ביקשו את ה-A8 אבל זה מה שבא עם המתווה של רה"מ חליפי".

מגל: מה שיפה זה שגנץ אף פעם לא מבקש.
"זה קרה במקרה. כן יש הסכם קואליציוני שהוא חתם עליו ובהסכם הזה יש השוואת תנאים. לפני שבועיים חשפתי שיש דרישה שכל אחד מהילדים הבוגרים של ראשי הממשלה, גם אלו שלא מתגוררים בבית, יקבל אבטחה מלאה. במקרה של גנץ זה עוד ארבעה אנשים חוץ מאחד שהוא בתיכון, במקרה של נתניהו יש שלושה בגירים. ההגדרה היבשה היא בגירים שלא גרים בבית".

מגל: יש על נועה אבטחה?
"לא הייתה עד עכשיו אבל לפי ההגדרה החדשה צריכה להיות. בצוות של כחול לבן התרעמו ואמרו 'הוא לא ביקש ולא רוצה' ועכשיו הם מודיעים שזה חלק מההסכם ומנסים להיפטר מזה. אני לא ראיתי שהצוות של גנץ בא לשירות הביטחון ואמר להם 'שחררו אותי מרכבי היוקרה והחלונות המוגנים'. הרי בכל שיירה לא מספיק רכב אחד, צריך כמה כדי שהמפגעים הפוטנציאלים לא ידעו איפה נמצאת הדמות המאובטחת, אז זה יותר מרכב אחד, הם לא הראו לי שהם באים ומבקשים את הקיזוז".

מגל: שלושה מיליון שקלים זו אכן העלות?
"לא עשיתי את חישובי העלות. זה רכב מאוד יוקרתי כי זה רכב בסטנדרט מסוים שבבסיס שלו עולה כ-800 אלף שקל".

כספית: יוקרתיות פחות רלוונטי, רה"מ חלופי שאמור להיכנס לתפקיד בעוד שנה וחצי, למי מאיתנו שמאמין שיכנס, יכול לנסוע ב-A8, המשוריין זה הכסף הגדול.
"זה פיקציה, רה"מ חלופי יכול להיות גם שר ביטחון ולא להשתמש בכל המנכ"לים הכפולים, הרכבים הכפולים. אפשר להיות שר ביטחון 18 חודשים, זה מספיק מכובד ומאפשר אבטחה בסיסית".

מגל: היה בזמנו פרסום שעלות השיפוץ והאבטחה של הבית של גנץ מוערכת בכ-7 מיליון שקלים.
"אני יודעת שבהיבט של הבית הם הודיעו שהם נשארים בראש העין".

מגל: כן אבל צריך להחליף חלונות ודלתות; כספית: זה שב"כ עושה.
"אמא שלי גרה רחוב ליד, ממש רחוב מקביל ואני עוברת שם כל הזמן, ראיתי את מה שבנו שם כדי להגן על הרחוב וזה בסך הכול גדר ברזל לא מרשימה, לא מדובר באבטחה כבדה, כרגע לפחות ממה שנראה חיצונית. זו חסימה לא נעימה לשכנים".

בן – אני תומך בכל מה שאת אומרת, אם הייתי היועץ של גנץ הייתי אומר לו – "אל תקים עוד לשכה". הבנתי שהוא הודיע שהוא לא מתכוון להשתמש במעון רה"מ חלופי.
"זה בהסכם".

כספית: ראיתי הודעה שזה ירד מהפרק.
"הם אומרים, בסדר".

כספית:  אני מוכן להישבע אמונים ולהיות המשרת האישי של ינון מגל ושמעון ריקלין אם הוא יגור במעון רה"מ חלופי, הוא הרבה דברים אבל בדבר הזה הוא לא; ינון – אני לא אוהב את ההתעסקויות שלנו בכל דבר של גנץ, כי תמיד ממשלת עולות כסף ואבטחות עולות כסף ואני מקבל את זה כי זה המחיר של הדמוקרטיה. מי שאשם פה זה בג"ץ לדעתי כי הפטנט הזה של רה"מ חליפי זה בגלל הלכת דרעי-פנחסי שרה"מ מפחד שלא יוכל להיכנס לתפקידו. המציאו את הדבר הזה למרות ששינו את החוק בכנסת, בגלל שבג"ץ ממשיך לאחוז בהלכת דרעי-פנחסי והמצאנו רה"מ חליפי, בית בראש העין ואת המכוניות.
"לא לגמרי מסכימה, החשש של גנץ הוא שנתניהו לא ישלים את חלקו בהסכם. חוסר אמון מאוד בסיסי כלפי נתניהו, ולא רק מטעם גנץ".

כספית: גם די מוצדק. בג"ץ אשם גם במיליונים שעולה הבית בקיסריה?

מגל: לא יודע כמה קיסריה עולה.

כספית: אז תקרא, אני מדווח על זה כל הזמן.

מגל: רק קורא בטוויטר.