יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע על התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת. גנץ, שנבחר לתפקיד לאחר התפטרותו של יולי אדלשטיין, פורש ממנו לקראת השבעת הממשלה הצפויה ביום חמישי. עם השבעת הממשלה צפוי גנץ להתמנות לראש הממשלה החלופי.

ההתפטרות מתפקיד יו"ר הכנסת נכנסת לתוקף רק כעבור 48 שעות, ועד אז יכול היו"ר לחזור בו מהחלטתו. תקנון הכנסת קובע מפורשות כי שר אינו יכול לכהן כיו"ר כנסת במקביל. גנץ אמור להתמנות לשר בטקס ביום חמישי.

על פי ההסכם הקואליציוני, גנץ אמור לפנות את מקומו כיו"ר כנסת לטובת נציג של הליכוד, שצפוי להחזיק בתפקיד לאורך הקדנציה כולה, גם לאחר מועד הרוטציה. על פי חלוקת התפקידים המסתמנת, יו"ר הכנסת הבא יהיה יריב לוין, זאת לאחר שהגיש הערב את התפטרותו מהממשלה, ולאחר שסיעת הליכוד הצביעה באמצעות משאל טלפוני פה אחד בעד מינויו ליו"ר הכנסת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את לוין ואמר: "אני מודה לשר יריב לוין ולסיעת הליכוד שאישרה את מינויו ליושב ראש הכנסת. השר לוין עשה עבודה מצויינת כשר התיירות ולמען הקמת הממשלה והרכבת הקואליציה ואני מודה לו מעומק ליבי על הנאמנות והשותפות לאורך שנים, למען מדינת ישראל ולטובת הליכוד. אני משוכנע שהשר יריב לוין יעשה עבודה מצוינת בתפקידו החדש". 

השר יריב לוין אמר: ״אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו מעומק הלב על האמון הרב שנתן בי עם בחירתו בי כמועמדו לתפקיד יו״ר הכנסת. תודתי נתונה גם לחבריי לסיעת הליכוד בכנסת אשר בחרו בי כמועמד הסיעה לתפקיד. זו תהיה עבורי זכות גדולה לכהן כיו״ר הכנסת ולעמוד בראש הרשות המחוקקת, לפעול לחיזוק מעמדה של הכנסת ולעשות שליחות חשובה זו כשלנגד עיניי טובת מדינת ישראל, כלל אזרחי ישראל וארץ ישראל".

ה החדשה, הצפויה להיערך בחמישי הקרוב, יתחיל גנץ לכהן כשר הביטחון וכן יוגדר כראש הממשלה החלופי, ועל פי ההסכם הקואליציוני, בתום שנה וחצי בתפקיד יחל לכהן כראש הממשלה.

בנאום במליאה שנשא גנץ לקראת כניסתו לתפקיד, אמר: "ההתגייסות בשעת צורך לעשיית הדבר הנכון, חרף כל הקשיים, צריכה להיות מורשתם של הווטרנים לנו הישראלים. כרמטכ"ל, יחד עם מפקדי ופקודיי, לא יכולנו להישאר אדיש לפצועים הסורים ממלחמת האזרחים שהתדפקו על דלתותינו והייתי גאה שהדרג המדיני איפשר לפנות את חלקם לטיפול בבתי החולים בארץ".