כלי טיס של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה (בין שבת לראשון) ארבעה יעדים של חמאס ברצועת עזה. מדובר כאמור בתקיפה חזקה מבד"כ, במהלכה הותקפו 12 יעדים, בהם שני אתרים לייצור רקטות, פיר של מנהרה ומתחם אימונים צבאי של הכוח הימי של חמאס.
הלילה תקיפה חזקה יותר מבדרך כלל.

כאמור, התקיפה בוצעה בעקבות שיגור הרקטה אמש לעבר אשקלון. מדובר צה"ל נמסר כי במסגרת התקיפה הותקפו "מטרות התעצמות של ארגון הטרור חמאס, בהן שני אתרים לייצור אמצעי לחימה רקטיים, תשתיות תת-קרקעיות ומתחם אימונים צבאי של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס".
 
"צה״ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול בנחישות ככל שיידרש, נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל וריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל", נמסר מדובר צה"ל.

מבית החולים ברזילי באשקלון נמסר כי "אל המרכז הרפואי ברזילי הגיעה הלילה אישה בהיריון, שנפגעה בעת שרצה לממ"ד, כאשר נשמע "צבע אדום" באשקלון. היא בהשגחה, במצב טוב".

צבע אדום באשקלון, קרדיט אנשי הדממה בפייסבוק
כזכור, בשעות הערב אמש הופעלה התרעת "צבע אדום" באזור העיר אשקלון ובאזור התעשייה הדרומי של העיר. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. תושבים דיווחו כי שמעו פיצוץ וכי ככל הנראה מדובר בנפילה בשטח פתוח. בהמשך דווח כי הרקטה נפלה סמוך למפעל מדרום לעיר ובמקום נגרם נזק רב. מהמשטרה נמסר כי חבלנים סיימו טיפול בזירת הנפילה ווידאו כי לא קיימת סכנה נוספת בשרידי הרקטה. נגרם נזק למבנה, אין נפגעים באירוע.

כמו כן, לפני כשבוע הופעלו אזעקות בפלמחים ובאזור התעשייה הצפוני באשדוד. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים שבוצעו מרצועת עזה לעבר ישראל, אחד מהם לא הצריך הפעלת התרעה, השני יורט על ידי מערכת "כיפת ברזל". לא דווח על נפגעים או על נזק. על פי דיווחים שונים, תושבי אשקלון שמעו פיצוצים וראו יירוטים בשמי העיר. נרשמו דיווחים גם על פיצוץ שנשמע במרכז הארץ ואף דווח על רסיסי רקטות בערים שונות בגוש דן. 

בצה"ל מעריכים כי הרקטות לא נורו במכוון, ונבדקת השפעת מזג האוויר על השיגורים. ייתכן כי הגורם לשיגור הוא פגיעת ברק במשגר. כמו כן, נבדקת האפשרות כי הרקטות שנורו לטווח ארוך הן רקטות של חמאס, ולא של הג'יהאד האיסלאמי.