היסטוריה זרוע הים של צה"ל: בגרמניה נמסרה היום (רביעי) באופן רשמי ספינת הטילים החדשה של חיל הים, שתקרא אח"י "מגן". מדובר בדגם  סער 6, הראשון בצי הסטי"לים של צה"ל. הספינה החדישה נמסרה בטקס מיוחד בגרמניה, שנערך במעמד מפקד חיל הים, אלוף אלי שרביט, סמנכ"ל וראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, אבי דדון ובכירים נוספים שלקחו חלק בהבאת הספינות למדינת ישראל. אח"י "מגן" נמסרה מחברת המספנות טיסנקרופ לידי נציגי חיל הים, ולראשונה הונף על הספינה החדשה דגל ישראל.

אח"י מגן נמסרה לחיל הים. צילום: דובר צה"ל

הספינה צפויה להגיע לישראל בהפלגה מגרמניה בתחילת דצמבר, והיא תהיה הראשונה מתוך ארבע שהוזמנו על ידי ישראל. הספינה תגיע ללא מערכות הנשק והלחימה, ש-90% מהן מערכות לחימה תוצרת תעשיות הביטחון בישראל. רק בעוד כשנה וחצי, לאחר השלמת תהליך המבצוע והתקנת אמצעי הלחימה המתקדמים, תוכרז ספינת המגן הראשונה כמבצעית. ספינות ה"סער 6" יהוו חלק בלתי נפרד מהאבנים המרכזיות בחומת המגן הימית שהקים צה״ל וכן נדבך מרכזי במערך הגנת מרחב המים הכלכליים ומשאבי האנרגיה הימיים של מדינת ישראל.

טקס המסירה החגיגי במספנות טיסנקרופ (צילום: דובר צה''ל)
טקס המסירה החגיגי במספנות טיסנקרופ (צילום: דובר צה''ל)


מפקד חיל הים, אלוף אלי שרביט, אמר בטקס החגיגי בגרמניה כי "אח״י 'מגן' תענה באופן מיטבי על אתגרי העתיד בזירה הימית. אח״י ׳מגן׳, כמו גם אחיותיה לסדרת ספינות המגן – היא תוצר מעולה, מדויק, מיטבי, ורסטילי – להגנה על נכסיה האסטרטגיים של מדינת ישראל במרחבי המים הכלכליים. זו בדיוק הסיבה שאנו נמצאים פה היום, נרגשים להניף אל ראש התורן של אח״י 'מגן' את דגל ישראל, סמלה של מדינה יהודית עצמאית, ריבונית, בטוחה ומשגשגת".

אלוף אלי שרביט .(מימין), מפקד חיל הים, בטקס בגרמניה (צילום: דובר צה''ל)
אלוף אלי שרביט .(מימין), מפקד חיל הים, בטקס בגרמניה (צילום: דובר צה''ל)

"אח״י ׳מגן׳", אמר עוד אלוף שרביט, "תתחמש במיטב מערכות ההגנה וההתקפה, במערכות לחימה הניצבות בקדמת הטכנולוגיה הצבאית העולמית, רובן המוחלט מתוצרת התעשייה הישראלית. היום, שולחים אנו את יורדי הים שלנו, לוחמיה ומפקדיה - להשיט את הספינה, את הקורבטה, אל נמל חיפה. אני מאחל לכולכם - הפלגה טובה ואיכותית, הפלגה שכל כולה שילוב של היסטוריה ושל עתיד. צאו בשלום, הפליגו בשלום וכנסו בשלום לנמל הבית, לחיי הספינות שבדרך".