הותר לפרסום: בחודש אוקטובר האחרון נעצרו שני קטינים מבית אומר שביהודה ושומרון, לחקירת שב"כ, בהם קטין בן 16. חקירת המעורבים חשפה כי הקטינים גויסו באמצעות רשת האינטרנט לקידום פעילות טרור על ידי גורמי חמאס מרצועת עזה.

אימונים של אנשי חמאס במבנה שהוצג כספריה

הקשר מול חמאס התקיים בעזרת גורמים שונים ברצועת עזה, באופן תדיר ועל פני מספר חודשים, תוך ניהולו ברשתות חברתיות שונות. מאחורי גיוס השניים עומד בלאל כרדי, תושב רצועת עזה, מיחידת הסייבר של הזרוע הצבאית של חמאס, שאיתר את הקטינים וגייס אותם לטובת פעילות ארגון הטרור.

בלאל כרדי, מגייס מטעם חמאס (צילום: תקשורת שב''כ)
בלאל כרדי, מגייס מטעם חמאס (צילום: תקשורת שב''כ)

בחקירת הקטינים בשב"כ עלה כי עתידים היו לקבל נשק, תחמושת, מדים וכסף במטרה לקדם פעילות טרור ביהודה ושומרון. הקטינים התבקשו לבצע משימות שונות עבור ארגון הטרור, ביניהן איסוף מודיעין אודות יישובים ישראלים סמוכים, לרבות העברת צילומים של היישובים בת עין וכפר עציון, העברת מפות ונקודות כינוס של כוחות צה״ל באזור, ועד לפיגוע ירי. בנוסף הם התבקשו ליזום חטיפה של אזרח מיישוב ישראלי, הסמוך למקום מגוריהם.

השניים אף התנסו ביצור עצמי של מטעני צינור, אך לא הגיעו לרמת מטען איכותי. חמאס הבטיח כי בתמורה למעשיהם יקבלו השניים סכומי כסף והתחייבות שחמאס ברצועת עזה ייקח אחריות על מעשיהם. החודש הוגשו כתבי אישום נגד השניים בבית משפט הצבאי לנוער ביהודה.

הציוד שנתפס אצל הקטינים (צילום: תקשורת שב''כ)
הציוד שנתפס אצל הקטינים (צילום: תקשורת שב''כ)

משירות הביטחון הכללי נמסר: "החקירה ממחישה את היקף המאמצים חסרי הגבולות של חמאס לקדם פיגועים ותשתיות טרור באיו"ש, תוך ניצול קטינים ופגיעה במשפחותיהם. שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול לסיכול מאמצי חמאס ברצועת עזה להקים תשתיות טרור באיו"ש במטרה לקדם פיגועים בשטחי ישראל על מנת לערער את היציבות האזורית".