בתגובה לניסיון פיגוע המטענים: ישראל תקפה הלילה מטרות של צבא אסד בדרום סוריה, כך אישר הלילה צה"ל. זאת, לאחר שאמש דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית כי מערכות ההגנה האוויריות במדינה הדפו מטרות שהוגדרו "עוינות" באזור הדרום-מערבי של דמשק, וכן בקוניטרה. בכלי התקשורת הערבים דווח כי ישנם מספר פצועים כתוצאה מהתקיפות. לעומתם, הטלוויזיה הסורית הממלכתית דיווחה כי לא היו כלל נפגעים ונגרם נזק בלבד.

מדובר צה"ל נמסר כי "מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מטרות של צבא סוריה בדרום סוריה בתגובה לאירוע הנחת המטען, שסוכל אמש בדרום רמת הגולן. המטרות שהותקפו כוללות עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה בבסיסי צבא סוריה. צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו, וימשיך לפעול בנחישות נגד כל פגיעה בריבונות מדינת ישראל".

כזכור, בלילה שבין ראשון לשני נרשמה תקרית חריגה במסגרתה סיכל צה"ל ארבעה מחבלים שהניחו מטענים בדרום רמת הגולן. גורמי צבא ערכו אתמול לאחר התקרית סיור באזור הנחת המטען. לדברי דובר צה"ל, במקום נמצא נשק וכן תיק ובתוכו מספר מטענים שהיו מוכנים להפעלה נגד כוח צה״ל, במרחק 25 מטרים מגדר המערכת בשטח ישראל.

בישראל גוברת ההערכה כי החוליה ברמת הגולן אינה קשורה בהכרח לחיזבאללה, אלא לארגון טרור אחר. השפעת ארגון הטרור על האירוע עדיין נבדקת, אך נכון לרגע זה זהו אינו התרחיש המוביל. כמו כן, נבחנת האפשרות כי מדובר בכוחות של מיליציות פרו-איראניות. 

מסוקי קרב של צה"ל תקפו גם בשבוע שעבר מטרות של צבא סוריה בדרום סוריה בתגובה לירי שבוצע מוקדם יותר לעבר רמת הגולן. במסגרת התקיפה הותקפו מספר מטרות הכוללות עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין הנמצאים במוצבים סורים.