סיכול פיגוע המטען בדרום רמת הגולן: צה"ל ערך סיור הערב (שני) באזור הנחת המטען ברמת הגולן. בסיור נמצאו נשק וכן תיק ובתוכו מספר מטענים שהיו מוכנים להפעלה נגד כוח צה״ל, במרחק 25 מטרים מגדר המערכת בשטח ישראל.

בשעות אחר הצהריים נפגשו מפקד עוצבת הבשן, תת-אלוף רומן גופמן, וראש חטיבת קשרי חוץ, תת-אלוף אפי דפרין, עם מפקד אונדו״ף, הגנרל אישוואר האמל, בזירת הנחת המטען. בפגישה הדגיש מפקד האוגדה כי צה"ל לא יאפשר פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל ובריבונותה וכי צה"ל רואה במדינת סוריה אחראית לכל הנעשה משטחה.

מוקדם יותר פורסם כי גוברת ההערכה בישראל כי החוליה ברמת הגולן אינה קשורה בהכרח לחיזבאללה, אלא לארגון טרור אחר. השפעת ארגון הטרור על האירוע עדיין נבדקת, אך נכון לרגע זה זהו אינו התרחיש המוביל. נוסף לכך, היות ובשטח ההתקלות נמצאו שרידים למטעני חבלה ואמל"ח עולה החשד כי מדובר בניסיון לפיגוע. כמו כן, נבחנת האפשרות כי מדובר בכוחות של מיליציות פרו-איראניות. 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לנושא בכנסת ואמר: ״אנחנו לא נחים לרגע בנושא הביטחון. צה"ל סיכל ניסיון חבלה בחזית הסורית, פעלנו אתמול מול רצועת עזה מול ירי סוררים וכמובן שהעניין עם לבנון עדיין באוויר. אנחנו נפגע בכל מי שמנסה לפגוע בנו ובכל מי שפוגע בנו - העיקרון הזה תקף".

שר הביטחון בני גנץ ביקר היום עם סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, ומפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, במפקדת הקורונה המוקמת בפיקוד העורף. גנץ התייחס למתיחות מול חיזבאללה בגבול הצפון ולתקרית שאירעה הלילה בגבול סוריה, ואמר כי "לצד המלחמה של מערכת הביטחון בקורונה, אנו מתמודדים עם אתגרים בצפון, בדרום ובמקומות נוספים.

"הלילה, כמו באירוע הקודם, כוח צה"ל זיהה את המחבלים הגיב מיידית ומנע אירוע. שלא יהיו אי הבנות: בידי הכוחות ישנם כל האמצעים הדרושים להגן על התושבים, ולפגוע בכל מי שינסה להפר את ריבונות מדינת ישראל. כל פעולת טרור שתצא ממדינה ריבונית נגד ישראל - תיענה בזמן ובמקום הנכון".

גנץ הוסיף כי "הדריכות המוגברת נמשכת ואני מחזק את כוחות צה"ל בהובלת מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם, שעומדים על המשמר. רק אויב שאין היגיון בראשו יעיז לבדוק את מידת מוכנותה של ישראל להגיב".

בני גנץ בביקור במפקדת הקורונה של פיקוד העורף. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בסיום הסיור התייחס שר הביטחון גם למאבק בנגיף הקורונה: "אני נמצא כאן בפיקוד העורף יחד עם סגן הרמטכ"ל ועם אלוף פיקוד העורף, מאחורינו המפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה, היא מתרגלת השבוע והיא תתחיל לעבוד בשבוע הבא. מערכת הביטחון על כל הזרועות שלה, צה"ל ופיקוד העורף במיוחד, רתומים לכל מאמץ שמדינת ישראל צריכה על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה".

"צה"ל יודע לנצח משימות, ביחד עם האזרחים, ביחד עם פרופ' גמזו ומשרד הבריאות, אנחנו נוביל לקטיעת שרשרת ההדבקה באופן שנוכל לחזור לשגרת חיים בצל הקורונה. אין דרך אחרת, חייבים לעשות את זה ככה".