תחת חשד לעבירות רצח האריכה בחמישה ימים שופטת בית משפט השלום באשקלון דורית בודנה את מעצרה של האם תושבת העיר, שבנה הפעוט מצא את מותו בבית החולים "ברזילי" לאחר שאושפז שם לפני כשבוע וחצי עם נזק מוחי ושברים בעמוד השדרה. מדובר בהארכת מעצר שלישית במהלכה טענה נציגת המשטרה עו"ד אורית מרקוביץ', כי חוות הדעת של המכון לרפואה משפטית באבו כביר בטרם בוצעה הנתיחה של התינוק העלתה ממצאים ראשונים, לפיהם קיים חשד גבוה כי מותו של הפעוט נגרם מחבלה שאינה תאונתית. "יתרה מכך, נמצאו ממצאים המעידים על חבלות חוזרות ומעלות חשד גבוה להתעללות" אמרה. מעצרו של האב הוארך מוקדם יותר בשבעה ימים. יצוין כי למרות הארכות המעצר, השניים יורשו להגיע להלוויתו של בנם ולחלוק לו כבוד אחרון.

האם שצפתה בדיון בווידאו התייחסה לטענות ותהתה: "אנחנו דאגנו לו ונסענו עד לאיכילוב בתל אביב כי בברזילי לא ידעו ממה הסימנים. צילמנו בפעם השנייה את הסימן כי חששנו שזה ייעלם ולא יהיה לנו מה להראות לרופא, אז איפה אלימות?".

נציגת המשטרה הבהירה כי היא ממתינה לחוות דעת של המכון לרפואה משפטית מהנתיחה שלאחר המוות, והיא לטעמה תשפוך אור על הפרשה ותעשה הפרדה בין חלקם של החשודים במעורבות. 

פרקליטה של החשודה, עוה"ד שרון וקנין, חידד את גרסת מרשתו וטען כי חובה להבחין בין שני החשודים כבר בעת הזו, והוסיף כי האם כל הזמן ניסתה לברר לפשר הסימנים, שלחה הודעות לבעלה ולא ישבה ושתקה. 

השופטת בודנה החליטה כאמור להאריך את המעצר וציינה כי "האירוע גרם לטלטלה רגשית אצל האם, שהתמוטטה עם קבלת הבשורה על מות בנה. בעוד שבחקירה הראשונה האם שיתפה פעולה אולם לא מסרה מידע מהותי אשר היה בו כדי לשפוך אור על האירועים אשר גרמו בסופו של יום למותו של הפעוט, הרי שמאז הארכת המעצר הקודמת ועד היום בחרה החשודה לראשונה לגולל בפני היחידה החוקרת ממצאים מדאיגים אשר אירעו בחדרי חדרים בביתם המשותף של בני הזוג, חלקם מצביעים על התעללות קשה של בעלה בבנם הפעוט. החשודה סיפרה כי ראתה את בעלה מנענע את הפעוט וכשצעקה לעברו 'מה אתה עושה' הוא הניח בכעס את הפעוט על הספה והאירוע לדבריה גרם לה לפרוץ בבכי".

לדברי השופטת האב מסר כי בנו פלט וכשרעייתו יצאה מהחדר היא אכן צעקה לעברו, אולם הכחיש כי טלטל את בנו. השופטת הוסיפה וציינה כי החשודה נכחה באירועים שבהם בעלה נהג באלימות כלפי בנו ואולם בחרה להסתפק בהסבריו לפשר מעשיו. "נראה כי ייתכן כי עיניה של החשודה ראו דבר אחד אך היא סירבה להאמין ולהפנים כי בעלה, אותו בעל עמו הקימה קן והביאה לעולם תינוק תמים רך בימים, אכן מסוגל לעולל לבנם של בני הזוג חבלות ולגרום לו לפגיעה כה חמורה, פגיעה אשר בסופו של יום ייתכן והובילה למותו".

עו"ד ניר עמרני, קרוב משפחתה של החשודה ופרקליט מלווה בתיק: "התיק הזה מקבל טיפול לא כמו שצריך והחלטות הזויות בגלל שמדובר בתיק תקשורתי ומשדרים תוך כדי קיומו של הדיון. הוא היה מקבל התייחסות אחרת על סמך דיני הראיות. מדובר בהארכת מעצר שלישית והיום התובעת פתחה את הדיון במשפט 'רב הנסתר על הגלוי'. עם זה לא באים לדיון שלישי , זה לא עובד כך. צריך להבין שמדובר באם שבנה נפטר ובאותו יום היא נחקרה במשך 11 שעות בתחנה על מנת לשתף פעולה עם המשטרה ולסיים את הפרשה. צריך להבין כמה תעצומות נפש היא אגרה ונראה כי לקחו את התיק באופן לא סביר והקפיצה למסקנות מהירה וחפוזה לגביהם.

החוקרים קיבלו כבר בחקירה הראשונה את הקודים של שני הניידים של בני הזוג. לא נעים לחשוב שהשופטת אוחזת בתחום המעצרים והפלילים זה כחודש וחצי והיא באה מתחום התעבורה. הדו"ח הפתולוגי לא יקבע מי גרם למותו של הפעוט אלא ממה נגרם המוות וההורים בינתיים שבורים וסובלים. באופן תמוה המשטרה לא מגיעה עם חיזוק בכל דיון ובכל זאת מאריכים את המעצר.

אף אחד לא נתן להם לראות את בנם הפעוט ברגע שידעו על הפטירה כדי להיפרד ממנו וזה חלק מתהליך ההשלמה עם המוות. הם לא יושבים שבעה וזה מחמיר את הצער שלהם. מנסים לשבור אחד מהם וזה פשוט לא יצליח כי הם דבקים באמת שהם מכירים ולכן לא יישברו כי אין סיבה. הם לא מסתירים דבר. אין לי ספק שבית המשפט טועה בהחלטה להאריך את מעצרם כבר למעלה מ–10 ימים, ומה יקרה אם התיק הזה ייסגר מכל סיבה שהיא? מי יחזיר להם את ימי המעצר והצער ? מי יחזיר להם על כך שלא נפרדו מבנם?".

עו"ד שרון וקנין, פרקליטה של האם מסר: "אני חושב שכבר בדיון הנוכחי השופטת ערכה אבחנה לעניין ההחמרה המתייחסת ללקוחה שאני מייצג, וציינה שלא ניתן יהיה לבסס את החשד בהקשר אליה. האבחנה ללקוחה שלי היא אומנם טובה וזה נכון אולי לבצע את האבחנה כבר בשעה זו , אולם אני סבור שהדרך שהובילה לאותה אבחנה היא שגויה, שכן הביסוס שעליו הסתמך בית המשפט בטעות יסודו. נעשה פה שעטנז של אירועים והרהורים שנרקמו סביב החלטה אחת וזה לא נכון. מרשתי כופרת מכל וכל בחשדות נגדה, מסרה גרסה מלאה ושיתפה פעולה עם החוקרים. היא טוענת שמעולם לא פגעה בבנה בשום צורה והיא בטוחה שגם בעלה, אבי הפעוט לא פגע בו כי הוא אבא טוב. היא מסרה פרטים על שני אירועים שהתרחשו אבל הם לא כאלה שיכולים ללמד על פגיעה או חבלה".

עו"ד וקנין התייחס לטענה לפיה נמסרה חוות דעת מהמכון לרפואה משפטית. "שום חוות דעת מבוססת לא ניתנה שכן רק עתה מבצעים ניתוח לפעוט. אני סבור, ובטוח כי לאחר שתוצג חוות הדעת שתתייחס לממצאי הנתיחה - מרשתי ובעלה לא יצטרכו לספק יותר הסברים והחשדות נגדם יתמוססו כלא היו".

יצוין כי בדיון בעניינו של הבעל נחשף ע"י פרקליטתו, עו"ד אסתר בר ציון, כי בין האישה לבעלה נערך עימות, כאשר המשטרה הטיחה בפני כל אחד את עדותו של השני.

כזכור, בשעות הבוקר החליטה פרקליטות מחוז דרום להנחות את צוות החקירה בתחנת המשטרה באשקלון לשנות את סיווג החשדות נגד זוג ההורים לסעיף רצח. 

שלשום הגיעה חוות דעת ראשונית מהמכון לרפואה משפטית, שהוצמדה לתיק החקירה, ולפיה מותו של הפעוט נגרם כתוצאה מטלטול ואלימות. נבהיר כי מדובר בחוות דעת ראשונית והיא הועברה עוד בטרם בוצע ניתוח שלאחר המוות לפעוט.

תחילתה של הפרשה לפני כעשרה ימים, כאשר פעוט בן ארבעה חודשים הובא לבית החולים ברזילי בעיר, כשהוא סובל מפגיעה מוחית קשה וחבלות ושברים בעמוד השדרה. בתוך כך, נעצרו האב והאם בחשד להתעללות בבנם, וכאמור בשלישי השבוע נקבע סופית מותו של הפעוט.

כפי שעלה בדיונים בבית המשפט, חוות הדעת המשפטית הראשונית של הצוות הרפואי קבעה כי הפעוט סבל מפגיעות שנגרמו שלא במקרה של תאונה, אלא כתוצאה מחבלה. על סמך זאת, הוארך מעצרם של שני ההורים. עתה מסתבר כי בהנחיית הפרקליטות, שונה סעיף החשדות לרצח.

בחקירת האם שנעשתה במהלך השבוע האחרון, היא ציינה כי לא נכחה באותו אירוע, ומצדה היא לא מאמינה שבעלה פגע בבנם. לדבריה, סימן הבצקת בראשו של בנה כבר זוהה לפני מספר שבועות, כאשר ביקשו מבני הזוג להיות במעקב אחר הבצקת. בנוסף, הוטל ספק גם בעדותו של האב, שבמהלך חקירתו השיב לשאלה על אודות הסימנים שעל ראשו של הפעוט, ואמר: "לא שמתי לב", מה שלא השביע את רצונו של השופט.