בית המשפט המחוזי בחיפה דחה ביום חמישי את בקשתו של השחקן משה איבגי לפסול את הרכב השופטים שדן בערעור שהגיש על הרשעתו בביצוע מעשה מגונה. איבגי נידון לשישה חודשי מאסר על תנאי ועבודות שירות. עוד הוא חויב לשלם 10,000 שקלים פיצוי לאישה שהותקפה על ידו.

משה איבגי מגיע לדיון בעניינו בבית משפט השלום בחיפה

לפני מספר ימים ביקש השחקן לפסול את הרכב השופטים, כאשר בין היתר נטען על ידי פרקליטו עו"ד מיכאל כרמל כי הרכב הערעור נחשף לחומר הראיות בתיק, "שכלל גם ראיה שאינה קבילה".

בהליך הערעור השופטים לא צפויים לדון בראיות שהובילו להרשעתו של איבגי, אלא בשיקול הדעת מאחורי גזר הדין. בדיון נמסר כי השופטים טרם קיבלו החלטה בנוגע לבקשת ארגון הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, שביקש לקחת חלק בדיוני הערעור "כידיד בית המשפט". גם לבקשה זו התנגד איבגי, בטענה כי הארגון תפס במובהק צד נגדו במהלך המשפט.

על פי המסתמן, בית המשפט לא יאפשר לארגון להצטרף לדיון, כאשר ההחלטה צפויה להימסר בקרוב. פרקליטות מחוז חיפה הגישה בחודש אוגוסט האחרון ערעור על זיכויו מחמת הספק של השחקן מחלק מהאישומים שיוחסו לו, כאשר במקביל היא ערערה גם על קלות העונש שנגזר עליו.

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית לא יצורף כ"ידיד בית המשפט"

בסוף החודש שעבר הגיש איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בקשה להצטרף כ'ידיד בית המשפט' לדיון בערעור המדינה הבקשה הועברה לצדדים להליך ושניהם מתנגדים לבקשה, הן הפרקליטות והן בא כוחו של איבגי.

בהחלטת שופטי המחוזי נקבע: לאחר שבחנו את טענות המבקש ותגובות המשיבים אנו דוחים הבקשה לצרפו כ'ידיד בית משפט'. מדינת ישראל המערערת היא המאשימה במשפט פלילי, היא מיומנת ומנהלת הליכים מסוג זה מדי יום ומייצגת את האינטרס הציבורי גם בהליך זה. מקובלת עלינו עמדתה של המדינה כמתואר בסעיף 9 לתגובה כי "אין בנימוקי הבקשה כדי להצביע על תרומה ייחודית שיכולה לסייע לבית משפט באופן שיצדיק צירוף המבקש כ'ידיד בית משפט'".