יו"ר סיעת הליכוד וסגן יו"ר ההסתדרות, רועי שרעבי, יורחק מתנועת הליכוד למשך 8 חודשים וישלם 15,000 ש"ח לאיילת גלילי הנמצאת במקום אחריו ברשימת הליכוד להסתדרות. כתוצאה מכך, שרעבי יאבד את תפקידיו בהסתדרות מכוח חברותו בליכוד. ההחלטה התקבלה על ידי סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב יפו, אשר פרסם את פסק הדין הדין ב-1 במאי, עיצומו של חג הפועלים.

סער רומז לאיחוד עם ליברמן? "מתקיים שיח בין גורמים שונים" | האזינו
ביידן מנסה לאזן בין צרכיו: את סינוואר ונתניהו זה לא מעניין | דעה

שרעבי הוא בן בריתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בן דוד אשר המשיך לתמוך בו בד בבד בזמן שתקף בחריפות את ממשלת הליכוד. שרעבי, הנחשב למקורב לחבר הכנסת דוד ביטן, הגיש לבית המשפט המחוזי תביעה נגד החלטת בית הדין העליון של הליכוד בנוגע להדחתו, אך כאמור תביעתו נדחתה על ידי בית המשפט.

את העתירה נגד שרעבי הגישה איילת גלילי, יו"ר סיעת הליכוד בנעמ"ת, לאחר ששרעבי חתם על הסכם קואליציוני בו קיבל תפקיד אחד בשכר אותו נטל לעצמו – ולא כלל בהסכם תפקיד נוסף בשכר גם לגלילי הנמצאת במקום השני בסיעת הליכוד. לפי פסק הדין בבית הדין של הליכוד, שרעבי מינה לתפקידים בשכר בהסתדרות את הבת של ח"כ דוד ביטן ואמו של חכ"ל אורן חזן, תוך שדילג על גלילי - מה שמראה כי שרעבי לא עשה "כל מאמץ" להשיג תפקיד לגלילי.

בית הדין קבע כי שרעבי נהג בחוסר תום לב, בניגוד להתחייבויותיו מול בית הדין. בהתחלה ניתנה החלטה להרחיק את שרעבי לצמיתות מהליכוד, ובמסגרת דיון נוסף נקבע כי ההרחקה תארך שמונה חודשים. במסגרת הדיון בבית המשפט המחוזי, הציג ב"כ תנועת הליכוד, עו"ד אבי הלוי, עמדה חריגה ומפתיעה לטובת שרעבי – ונגד המוסד העליון של המפלגה, בית הדין העליון של הליכוד. שרעבי הציג באופן חריג במהלך הדיון בתביעה מכתב תמיכה בעמדתו ממקורבו, יו"ר ההסתדרות, ארנון בן דוד.

השופט ארז יקואל קבע כי "העונש שהוטל, הרחקה זמנית מן התנועה למשך 8 חודשים, הוא מתון למדי ובוודאי שאין בו משום זעזוע של אמות הספים, באופן שתידרש בו התערבות".

לפי החלטת בית המשפט, החל מיום שלישי הבא שרעבי יורחק מהליכוד לפי החלטת בית הדין העליון של התנועה. בנוסף, שרעבי ישלם לגלילי הוצאות בית משפט ושכר טרחת עורך דין בגובה של 15,000 ש"ח. רועי שרעבי יוצג על ידי עו"ד בועז בן צור. איילת גלילי יוצגה על ידי עו"ד ערן בן-ארי.

תיעוד חיסול אימן זערב, מפקד רפיח בג'יהאד האיסלאמי (צילום :דובר צה"ל)