סרטון שפורסם על ידי תנועת המחאה נגד נתניהו, "אין מצב", מציג אירוע חריג שהתרחש אמש (שבת) בהפגנה בירושלים, במהלכו שוטרים הפעילו כוח נגד מפגינה בת 70. בסרטון נראית האישה, רות צוקרמן, מצלמת את השוטרים ומתקרבת אליהם עד שאחד מהם דחף אותה ממתחם מיוחד שהוקם במקום. משם התקרית קיבלה תפנית אלימה, כאשר האישה מצאה את עצמה מרותקת לרצפה לאחר שהתעמתה עם השוטרים. 

המפגינה בת ה-70 מרותקת לרצפה בכוח. צילום: תנועת "אין מצב"

בשיחה עם מעריב סיפרה רות צוקרמן: "באתי לצאת ממתחם ההפגנה. כבר יצאתי. אני בדרך כלל מתעדת בהפגנות, ראיתי המון שוטרים דוחפים בכוח בחור צעיר אז כמובן תיעדתי ואני מגיעה עם המצלמה לבחור הצעיר ושואלת אותו, 'אתה בסדר'? איך קוראים לך? ואז אני שומעת שוטר צועק 'תעיפו לי אותה מפה'. פתאום קצין דוחף אותי החוצה ויחד עם שוטרים אחרים מפילים אותי אל הרצפה. אני צופה בסרטון ורואה שאני שרועה על הרצפה וקצין רוכן מעליי. אני מזמינה את השוטרים למכונת אמת כי שמעתי את השקרים שהם מפיצים. אנחנו פונים למח"ש כבר הבוקר". אריה צוקרמן, בעלה של רות, דוחה את טענת המשטרה לפיה ביקש לשחרר את רעייתו: "לא דובים ולא יער. שקר מופרך".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "מבדיקה ראשונית עולה כי במהלך המחאה שהתקיימה אמש באזור כיכר ציון, עוכבו שני חשודים עקב אי-שמירת התקנות למאבק בנגיף הקורונה. במהלך הטיפול במעוכבים הגיעה למקום אישה נוספת שהחלה להפריע לשוטרים במהלך הטיפול במעוכבים, תוך שצועקת אליהם ודוחפת את הטלפון הסלולרי לפניהם. בעקבות כך הוציא אחד השוטרים את האישה מהמתחם בו טופלו המעוכבים, תוך שהאישה החלה להתפרע והשוטרים נאלצו להפסיק את ההתנגדות על מנת להשתלט עליה". 

"לפנים משורת הדין", ציינו במשטרה, "עקב פניה של בעלה ועקב בעיה אישית שמטעמי צנעת הפרט לא נפרט אודותיה, היא שוחררה לדרכה לאחר שהוזהרה, מבלי לנקוט בצעדים נוספים נגדה. משטרת ישראל תאפשר את זכות המחאה אך יחד עם זאת לא תאפשר הפרת חוק ותקיפת שוטרים".