מזג האוויר הסוער גרם להפסקות חשמל, הצפות וחילוצים ברחבי הארץ. שלג ראשון בחרמון: מזג האוויר הנעים של השבוע שעבר חלף ולכל אורך סוף השבוע האחרון, ירדו גשמים עזים ברחבי הארץ שהובילו להצפות רבות, מהצפון ועד הדרום. בעקבות ההצפות, הגיעו צוותי מד''א וצוותי כבאות והצלה לאירועים רבים, אשר למרבה המזל, הסתיימו ללא נפגעים. בנס ציונה חולצו 22 לכודים מבניינים שהוצפו, ביניהם זוג קשישים שהיה בסכנת חיים מיידית בעקבות עליית מפלס המים בתוך ביתם.

זוג מחלץ עצמו מרכבם שנתקע בהצפות באשקלון. צילום: אדי ישראל חשיפה בי"ס לצילום אשקלון

בנוסף, לראשונה בחורף זה דווח על ירידת שלג על פסגת החרמון מצפה שלגים, אשר איננה פתוחה למבקרים. באתר עצמו לא ירד שלג.

מחר (ראשון) צפויה להיות עליה קלה בטמפרטורות ומזג האוויר צפוי להיות מעונן חלקית. גשמים מקומיים יתכנו בצפון הארץ ובמרכז. ביום שני מזג האוויר צפוי להיות מעונן חלקית עד בהיר, ובשלישי צפויה עליה קלה בטמפרטורות עם מזג אוויר נאה.

לידיעה המלאה

ישראל סיכמה על רכישה של כעשר מיליון מנות חיסון לקורונה מחברת אסטרזנקה

משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות הודיעו אתמול (שישי) כי ישראל תחתום על הסכם עם חברת אסטרזנקה, המפתחת חיסון לקורונה בשיתוף עם אוניברסיטת אוקספורד האנגלית. ישראל תרכוש כמות חיסונים המיועדת לחמישה מיליון אזרחים. החיסונים צפויים להגיע במחצית הראשונה של שנת 2021, בכפוף לאישורי רשויות הרגולטוריות באירופה.

חיסון לנגיף הקורונה: מעבדות חברת אסטרהזנקה שנחשבת למובילה בתהליך

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר עם פרסום ההודעה: "הישג נוסף וחשוב לאזרחי ישראל. המדיניות שלי היא שלכל אחד שירצה להתחסן תהיה את האפשרות להתחסן. עדיפה היערכות יתר מהיערכות חסר. נמשיך לפעול כדי להבטיח שיהיו לנו כמה שיותר חיסונים לכמה שיותר אזרחים, מכמה שיותר מקורות וכמה שיותר מהר".

בנוסף, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע היום (שבת) כי רוסיה תהיה מוכנה לספק את החיסון לקורונה "ספוטניק 5" למדינות נוספות. עוד אמר פוטין כי ברוסיה מפתחים עוד שני חיסונים נוספים לקורונה. הנשיא הרוסי הדגיש כי יצירת מגוון חיסונים הוא "המטרה המשותפת של כולנו". 

לידיעה המלאה

המרגל היהודי-אמריקאי, יונתן פולארד, יוכל לעזוב את ארצות הברית ולהגיע לישראל

משרד המשפטים האמריקאי החליט שלא לחדש את ההגבלות שהוטלו על האסיר לשעבר, שהורשע בריגול לטובת ישראל, ועל כן הוא יוכל לעזוב את ארצות הברית לכל מדינה שיחפוץ. 

ג'ונתן פולארד (צילום: צילום מסך ערוץ 12)
ג'ונתן פולארד (צילום: צילום מסך ערוץ 12)

כזכור, פולארד שוחרר לפני כחמש שנים והוטלו עליו הגבלות מחמירות, אשר כללו איסור יציאה מארצות הברית, מגבלות תנועה באיזור מגוריו וחיוב לענוד צמיד קרסול GPS אלקטרוני בכל עת. כעת החליט משרד המשפטים האמריקאי כי לא סביר שפולארד יפר שוב את החוק ולכן לא חודשו ההגבלות על פולארד בטרם עבר הדד-ליין לחידושן.

לידיעה המלאה

ילד בן ארבע נפצע בינוני- קשה מנשיכת תנין בערבה


תנין נשך היום (שבת) ילד בן ארבע בחוות התנינים בערבה. הילד נפצע באורח בינוני עד קשה ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. 

הילד שננשך על ידי תנין מפונה במסוק מד"א (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

חובש רפואת חירום במד''א, גדי גוהר ופרמדיק מד''א, דני אביב סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו ילד כבן 4 בזרועות אמו, הוא סבל מפציעה בידו והיה כאוב. ראינו סימני נשיכה, אנשים במקום העניקו לו עזרה ראשונה בתדרוך פרמדיק ממוקד מד"א ועצרו לו את הדימום. בסיוע כוח רפואי של צה"ל, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל טיפול תרופתי לכאב והעברנו אותו למסוק מד"א שנחת בסמוך ופינה אותו לבית חולים 'סורוקה' כשמצבו בינוני עד קשה".

לידיעה המלאה

ישראלי בן כ-30 נעצר לאחר שחצה את הגבול ללבנון בחתירה בקיאק

אירוע חריג סמוך לחוף הים בנהריה התרחש אתמול (שישי), לאחר שהתקבלו דיווחים על אדם שחצה את קו הגבול הימי עם לבנון בזמן ששט בקיאק. צוותי השיטור הימי וכוחות חיל הים פתחו בסריקה אחר החותר, בן 30 מהקריות, ואיתרו אותו בשטחה הימי של לבנון. החשוד נעצר ועוכב לחקירה בתחנת המשטרה בנהריה, בחשד כי חצה את הגבול הבינלאומי שלא כדין. 

חילוץ הקיאק בנהריה. צילום: דוברות המשטרה

לידיעה המלאה

ממשלת צרפת מנסה למנוע התבססות של רוסיה וטורקיה באזור חבל נגורנו קרבאך

על רקע המתיחות בין צרפת וטורקיה, עמנואל מקרון וממשלתו דורשים לקחת חלק בצוות שמירת השלום בנגורנו קראבך. ביום חמישי האחרון הודיעה ממשלת צרפת כי היא מעוניינת לשלוח צוות פיקוח בינלאומי שיהיה אמון על יישום הפסקת האש בנגורנו-קראבך.

צרפת פעלה לאורך כל תקופת הלחימה בין אזרבייג'אן לארמניה להרגעת הרוחות וכעת מבקשים לקחת חלק בשיקום האזור ופיקוח עליו לאחר תום הקרבות. עם זאת, בעסקת שנחתמה בין הצדדים הלוחמים, צרפת לא נטלה חלק. מי שתיווכה בין הצדדים הייתה רוסיה.

עמנואל מקרון נשיא צרפת (צילום: פלאש 90)
עמנואל מקרון נשיא צרפת (צילום: פלאש 90)

תקופה האחרונה התפתחה מתיחות משמעותית בין צרפת וטורקיה, על רקע פרסומן של קריקטורות המבזות את הנביא מוחמד, שהביאו בין היתר לרצח המורה סמואל פאטי ואירועי טרור נוספים ברחבי המדינה. טורקיה כידוע תמכה באופן גלוי ומוצהר באזרביג'ן, כולל באמצעות שליחת כוחות הנאמנים לארדואן להילחם לצדם בשדה הקרב. סוגיה זו תרמה אף היא לתמיכה הציבורית בצרפת במאמץ המלחמה הארמני.

לידיעה המלאה

חשד לרצח ברמלה: הרוג ופצוע קל באירוע ירי


אדם אחד נהרג ואדם נוסף נפצע באורח קל באירוע ירי ברחוב המעפילים ברמלה. השניים הגיעו לבית החולים אסף הרופא, שם נפטר אחד הפצועים. במשטרה לא פוסלים את האפשרות כי מדובר בסכסוך על רקע פלילי, אך נסיבות האירוע עדיין בבדיקה.

לידיעה המלאה

אמבולנס (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
אמבולנס (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)