פעיל תנועת המחאה "קריים מיניסטר" סדי בן שטרית השווה בנאומו בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין אדולף היטלר בשנות ה-30, ועורר סערה ומחלוקת רבה. ישי הדס, ממובילי מחאת "קריים מיניסטר", התארח הערב (חמישי) בתוכניתם של פרופ' אריה אלדד ורוני בראון ב-103FM, וביקש להסביר מה עומד מאחורי דבריו של בן שטרית, והסביר: "מי שיסתכל עליו יראה את שטפי הדם והצלקות שנגמרו כתוצאה ממעצרי שווא בלתי חוקיים".

פרופ' אלדד: במה נפתח, בהתנצלות, בגינוי או ננתח את מה שהיה ב-48 השעות האחרונות?.
"אנחנו בהחלט ננתח, כי אתה יודע - לגנות או לתמוך, זו הסתכלות מאוד שטחית על התהליכים שקורים כאן".

בר און: כן, ככה אתה חושב?.
"ככה אני חושב".

בר און: אז איך נגיע לאיזשהו עמק שווה בקשר לתרבות הדיבור והמחאה שבה נדע מה מותר לומר ומה אסור לומר, אם לא נסדיר, נתנצל וננסה לתקן את דרכנו? אנחנו מדברים כמובן על מה שאמר חברך סדי בן שטרית, שגם הוא פעיל בכיר ב'קריים מיניסטר', שבנאום שהוא קרא אתמול מן הכתב - צריך לומר, זה לא היה ספונטני ולא הייתה טעות ודבריו לא הוצאו מהקשרם - הוא קרא והשווה את ראש הממשלה נתניהו להיטלר של שנות ה-30, וגם ייחס לנתניהו את השיטות שבהן נהג היטלר בגרמניה הנאצית. אתה מבין שזה חמישה גשרים יותר ממה שמותר?.
"מבחינתי, ואני יודע שזאת הייתה כוונתו המפורשת של סדי, הוא לא דיבר על היטלר של 1939 עד שנת 1945".  

בר און: אני שמעתי את זה.
"אני שמעתי את זה גם, הוא לא דיבר על היטלר של 1939 עד 1945, הוא דיבר על היטלר של התהליכים. בוא נתחיל עם השאלה המקורית שלך, 'מתי יסתיים העידן הזה שהדברים ייאמרו בצורה כזו?', ברגע שהמסית הגדול, שכבר 25 שנה, שהעז לכנות אותי בתור איש שמאל, 'אחד ששכח מה זה להיות יהודי', שם זה התחיל וזה לא נגמר עד היום. שם זה התחיל ואתם, כולכם שתקתם".  

בר און: זה נראה לך אותו דבר?.
"לא, זה נראה לי התחלה של תהליך שבו מוציאים חצי עם מלגיטימיות אצל עם שאצלו הלאום והדת קשורים אחד לשני. להגיד כזה דבר לצרכים פוליטיים, זה דבר בלתי נסבל בעליל".

פרופ' אלדד: למה? שמעתי את מי שהיה מזכ"ל מפלגת העבודה, הוא היום עושה עסקים פרטיים, שאמר, 'נכון, השמאל שכח מה זה להיות יהודי; בר און: נכון, על עצמו.
"אז אני מודיע לך חגיגית שאני איש שמאל, אתה רוצה שאני אראה לך את הפמוטים שאשתי מדליקה ואת נרות השבת וכל זה? אף אחד לא יגיד לי שאני לא יהודי בגלל שיש לו אינטרסים פוליטיים, זהו. אתם שתקתם, כולם שתקו, עכשיו זה הגיע למקום הזה, עכשיו שואלים אותי על השיח".

בר און: אתה אומר, ש'לי יגידו אם שכחתי להיות יהודי, אני אבין שמה שאומרים לי, זה איפה מידת המוסריות שלך, איפה מידת ואהבת לרעך כמוך, כמובן שאני לא אשכח את הדת שלי, ואני לא אעבור על הדת שלי; פרופ' אלדד: והחרדים אומרים את זה על הציונות הדתית.
כשיעמוד מולך פרופ' לפילוסופיה, לא fשאתה לוחש את זה באוזנו של המקובל כדורי".

בר און: להגיד לראש ממשלת ישראל שהוא מתנהג בשיטות של היטלר, וטענת ההגנה היחידה שיש לך זה שהוא לא התכוון להיטלר בין 1939 ל-1945...
"למה אתה חושב שהיא היחידה? זו ממש לא היחידה, זה התחיל שם, זה המשיך אתה יודע לאן".

בר און: לאן?.
"סתם, מפיצי מחלות, שמעת על הביטוי הזה? מפיצי מחלות. כשמנהיג של עם, שרואה את עצמו מנהיג של עם, יכנה מפגינים, מפיצי מחלות".

בר און: זה היטלר?.
"לא, אבל אלה טכניקות".

בר און: זה היטלר של הפתרון הסופי כששישה מיליון יהודים נשלחו לתאי הגזים?.
"אני לא מדבר על שישה מיליון יהודים שנשלחו לתאי הגזים, לא מדברים על זה ולא עושים השוואה פרסונלית בקטע הזה".

פרופ' אלדד: אז למה אתה לא מגנה את ההתבטאות הזאת?.
"אני אגיד לך בדיוק מדוע, אני מדבר עכשיו על סדי בן שטרית שמדבר על התהליכים. מי שיסתכל על אמות ידיו של בן שטרית, יראה את הצלקות שנגרמו כתוצאה מהרבה מעצרי שווא אלימים ובלתי חוקיים, וישמע שהחקירה בעניין הכמעט לינץ' שנעשה לו ולבנו הקטן בחולון לפני כמה שבועות, נסגרה. בתוך האולפן הממוזג, קשה להבין על מה אנחנו מדברים, כשאנחנו מדברים על תהליכים. סדי בן שטרית חווה את זה על גופו".

פרופ' אלדד: תסתכל על יד ימין שלי, היא מצולקת מעמונה, ולא עלה על דעתי, להגיד על אולמרט היטלר. למה אתם לוקחים כל דבר להיטלר? אני לא מבין, אין לכם עולם דימויים אחר?; בר און: בוויכוחים הכי סוערים בכנסת, לא אריה ולא אני, לא נתנו לקחת את השואה כבסיס להשוואה לשום דבר. השואה והשכול במדינת ישראל נהיו לדבר שהוא זילות נוראית.
"רוני ואריה, יש לי שאלה אליכם. כמה פעמים אתם חושבים שאני שמעתי במו אוזניי, במהלך שלוש השנים האחרונות, 'חבל שהנאצים לא גמרו איתך את העבודה?', כמה פעמים? מישהו שמע גינוי? מישהו שמע גינוי לזה? שאומרים, 'חבל שלא עשו ממך סבון?', אתם מדברים איתי, שאני מזכיר את היטלר?".