בימים האחרונים הצליחו בחברה להגנת הטבע לגלות שלמרות משבר הקורונה "עדיין מגיעים תיירים לאילת". לפחות תייר אחד מיוחד במינו. 
הכוונה לדורס לילה קטן הנקרא שעיר משורטט, שמבלה את ימי החורף בוואדיות היבשים של הרי אילת - ותועד על ידי נועם וייס, מנהל פארק הצפרות אילת וצפר בכיר בחברה להגנת הטבע.

על מנת לשמוע את רחשי הסביבה, לשעיר המשורטט יש נוצות על פניו, שמשמשות לו כמעין צלחת לוויינית שמעבירה את גלי הקול אל אוזניו הבולטות. בחברה להגנת הטבע מסבירים כי עיניו הגדולות של דורס הלילה מאפשרות לו לראות היטב גם בחושך, ואת שעות היום הוא מבלה דווקא בשינה עמוקה, בעיקר על עצי שיטה.

לפני כמה שנים גילו בחברה כי השעיר המשורטט מקנן במטעי תמרים בבקעת הירדן וים המלח. השבוע הסביר וייס כי הצילומים של העוף התאפשרו בזכות הטיבוע (הצמדת טבעת קטנה לגוף שמשמשת בעיקר לצורכי מחקר על עופות). "כבר יותר מ־25 שנה שתחנת הטיבוע בפארק מאפשרת מעקב מתמשך אחרי מיני והיקפי הציפורים החולפות באילת, ובודקת את מצבן הגופני תוך כדי נדידתן", הוסיף הצפר.

בתוך כך, התוכי השמן ביותר בעולם, שמגיע למשקל של כארבעה קילו ונקרא קאקאפו (KKP) - זכה השבוע בתואר "ציפור השנה" לשנת 2020 בניו זילנד. הקאקאפו נבחר בסקר ארצי לזוכה המאושר, כאשר קיבל יותר מ־55 אלף קולות. גם מקומם של היונים לא נפקד מהכותרות המקומיות במהלך השבוע החולף. יונת מרוץ בלגית בשם "ניו קים" נמכרה במכירה פומבית תמורת סכום אדיר של 1.8 מיליון דולר על ידי רוכש אנונימי מסין.

התוכי השמן בעולם (צילום: Mark Carwardine Getty Images)
התוכי השמן בעולם (צילום: Mark Carwardine Getty Images)