מערכת "המקור" (רשת 13) חשפה אמש את החלק הראשון בתחקיר ההקלטות של ניר חפץ, מי שהיה אחד האנשים הכי קרובים לזוג נתניהו ויועץ התקשורת שלהם. כשהפך לעד מדינה במסגרת תיקי נתניהו מסר חפץ לחוקרי המשטרה הקלטות שבהן הוא נשמע משוחח על עסקת נוני מוזס-נתניהו, עם ארנון מילצ'ן, שרה נתניהו ואחרים. בן כספית וינון מגל התייחסו הבוקר (שלישי) בתוכניתם ב-103FM אל התחקיר, ובעוד מגל הביע ביקורת חריפה כלפי ציבור העיתונאים אליו הוא משתייך ואמר כי הם "כל הזמן מתלוננים ומחפשים את הרע", כספית ביקש להעמיד את הדברים על דיוקם: "זו בדיוק העבודה. התפקיד שלנו הוא לחפש ולחפור, זה המקצוע". 

מני נפתלי חושף: מי היה ״מכניס את הבטן בגלל שפחד משרה״?

כספית: "ככל שהוא (יאיר נתניהו) ירבה לענות אותי כן ארבה וכן אפרוץ. בזמן שעשו בי פרעות ראיתי את ההקלטות של ניר חפץ, הילד גם מוזכר שם לא מעט".

מגל: לא ראיתי, אני עובד בערבים בניגוד אליך, מישהו פה צריך לפרנס".

כספית: "שעשע אותי שהגברת נתניהו טוענת שאיילת שקד היא מטורללת, מה שמוכיח לך שהכול יחסי בחיים. חפץ אמר, כשבדיוק מונה לראש מערך ההסברה הלאומי דבר שגם היום אין, עוד אחת מהמשרות הפתוחות כי כל מה שיש פה זה ראש ממשלה ורה"מ חליפי; שבמקום לטפל בעניינים החשובים, כל הזמן הוא נאלץ להתעסק עם שרה ויאיר, ולמה הוא נתן לנהג לחכות שלוש שעות, אני מדבר על הנסיך. נאלצתי להתעסק בזה, זה לא היה פשוט".

מגל: "מצחיק אותי שחפץ אומר שם שהוא אדם מאוד דיסקרטי".

כספית: "בכל זאת בשביל אחד כמוני זה רגעים של נחת, כי לפני 20 שנה חשבו שאני המטורלל".

מגל: עיתונאים זה עם, סליחה ומחילה, של תולעים. כל היום להתפלש בתוך הרכילויות והקטטות והלכלוכים והקלטות כאלה זה בכלל אוצר, מגיעים לאורגזמות רק מהטינופים שיש שם אחד על השני. סליחה, אתה יכול להמשיך".

כספית: פתאום הקלטות זה לא דבר טוב?

מגל: "אני גם בתוך הדבר הזה, אני עיתונאי, לפחות הייתי בעבר. לכל דבר יש יתרונות, וצריך שיהיו כאלה. אבל רק מחפשים את הרע".

כספית: "זו העבודה יקירי, התפקיד שלו הוא לחפש, לחטט, לעצבן, לחפור - זה בדיוק המקצוע".

מגל: "אתה עושה את זה מעולה. אי אפשר להגיד שאין לך מוטיבציה להפיל את נתניהו, אתה עובד בזה".

כספית: "כתוצאה ממחקרים, תחקירים וחיטוטים של יותר מ-25 שנה, הגעתי למסקנה, תובנה, ידיעה והכרה עמוקה - שמדובר באדם שהוא ומשפחתו הם סכנה אמיתית ומוחשית לעצם הקיום שלנו כאן. לא הפיזי, אבל לא הכל זה עניין פיזי". 

מגל: "ההיסטוריה תשפוט אותך, אבל השאלה היא אם המוטיבציה הזאת לא לוקחת אותך למקומות בהם אתה נופל, כמו שקרה עם 'מודרנה' ו'פייזר' בסוף השבוע, אמרת שזה מחדל והימור לא נכון ובסוף אתה צריך לאכול את הלקרדה".

כספית: "בגדול ברור שאני נופל כמו כל בן אדם ובעל מקצוע. בנושא החיסון אני עומד מאחורי כל מילה".

מגל: "ההימור לא היה נכון?".

כספית: "ההימור על 'מודרנה' היה נכון? אז למה אתה רץ ל'פייזר'? הבאתי פרוטוקול מאותה ישיבה לילית שהוא אומר אנחנו נאלץ עכשיו בגלל שמצבנו רע והזנחנו את המסלול של 'פייזר', נצטרך לשים את כספנו על קרן הצבי".

מגל: "הוא לא אמר את זה ככה, אתה לא מדייק".