בנק הפועלים הכריז על שלוש חברות הסטארט־אפ שבהן הוא יתמוך במסגרת מגמת הנגישות במחזור השישי של האקסלרטור 8200 אימפקט.

הסטארטאפים שנבחרו לקחת חלק במגמת הנגישות השנה, ושיזכו למענק כספי ולליווי מקצועי של הבנק בנושא נגישות, הם: Sign Now – פלטפורמה דיגיטלית המנגישה תרגום לשפת הסימנים בכל זמן ובכל מקום באמצעות שיחת וידיאו זמינה עם מתרגם לשפת הסימנים; Soul Bird – פלטפורמת אבחון מרחוק שתסייע למערכות בריאות לקצר את זמן האבחון של אוטיזם בקרב ילדים; ו־Xsible –אפליקציית מיפוי של מקומות נגישים תוך שימוש במידע ממשלתי ומידע של המשתמשים עצמם.

ההכרזה על הזוכים נערכה במסגרת יום עיון מיוחד במרכז החדשנות בבית החולים אלין בירושלים. 8200 אימפקט היא תוכנית ההאצה הראשונה בישראל למיזמים חברתיים־טכנולוגיים בשלבים מוקדמים, שהוקמה על ידי עמותת בוגרי 8200, ועומד בראשה עו"ד חן שמילו, בוגר היחידה.

מגמת הנגישות בתוכנית, בחסות "המרכז לבנקאות חברתית" של בנק הפועלים, מסייעת למיזמים לגבש מודל עסקי ברֺ־קיימא ולשפר את הפיתוח הטכנולוגי של המוצר, והיא חלק ממהלך נרחב של הבנק לרתום את תחום ההייטק והיזמות בישראל לעשייה חברתית, עם דגש על תחום הנגישות.

התוכנית, הפותחת את המחזור השישי, פונה לכל יזם חברתי־טכנולוגי, ולא רק לבוגרי 8200, המעוניין לפתור בעיה חברתית מהותית באמצעים טכנולוגיים. הסטארטאפים המתקבלים זוכים להשתתף בתוכנית הכשרה בת חמישה חודשים אינטנסיביים, שכוללת סדנאות, הרצאות ואירועים בליווי יזמים מצליחים, אנשי מקצוע ומשקיעים בכירים.

"הדברים הכי משמעותיים בתוכנית הם התכנים שמעבירים לך מרצים, ההדרכה ממנטורים מהשורה הראשונה והעובדה שאתה בקבוצה עם יזמים ואנשים מובילים בתעשייה, שמייעצים ומתייעצים אחד עם השני", מדגיש תומר לוי מחברת Sign Now. "אתה מבין שאתה לא לבד בסירה הזו, ומקבל סיוע מסיבי ביצירת מודל עסקי ומציאת פתרונות יצירתיים".

"המטרה מאחורי הפיתוח שלנו היא לקדם הנגשה של שפת הסימנים בזמן אמת", הוא מוסיף. "זה צורך גדול של קהילת החירשים, ומאפשר להם לתקשר עם נותני שירות, כמו בעת קבלת טיפול רפואי, וחוסך צורך בנוכחות פיזית של מתורגמן. האפליקציה מתווכת בזמן אמת בין המשתמש למתורגמנים מוסמכים - והכל בשיחת וידיאו ישירה. זהו שירות חשוב, במיוחד בתקופת הקורונה".

מנהל התוכנית עו"ד שמילו מדגיש: "משבר הקורונה הוכיח שכסף פרטי יכול וצריך לקחת חלק פעיל בפתרון בעיות חברתיות כגון נגישות לאנשים עם מוגבלות. אנחנו גאים לרתום את ההון האנושי של בוגרי ובוגרות היחידה לטובת מיזמים אלה דווקא בשלבים מוקדמים".

מנהלת תחום הנגישות בבנק הפועלים מריאנה מועלם מוסיפה כי הם התרגשו מהיוזמה: "יזמים צעירים עם רעיונות עסקיים ורצון לשפר את איכות החיים של אנשים עם מוגבלות. יש כאן ערך משותף מובהק ליזם ולחברה, ואנו שמחים שיש לנו זכות לתמוך ולעודד זאת".