שדרן גל"צ, אפי טריגר, פתח היום (רביעי) את שידור תכניתו בתחנה במונולוג יוצא דופן, במסגרתו טען כי נעשים ניסיונות לפגוע בעיתונאים, על מנת לגרום להם לפנות את מקומם בכלי התקשורת לטובת מה שהגדיר כ"מגפונים".

בפתח דבריו התייחס טריגר לסערה שעורר אברי גלעד, שבמהלך תכנית הבוקר שלו העיר למבזקן אורי קואל על דיווח בנוגע לנשיאות ארה"ב כשאמר: "לא למסגר את המציאות". לדבריו, "מגיש בערוץ מתחרה עשה מעשה שלא יעשה, וזה כואב כי זה מגיש שאני אישית מאוד מעריך, אך הוא הלבין את פניו של איש החדשות בערוץ שלו, וקרא ללא היסוס ש'ג'ו ביידן אינו הנשיא הנבחר של ארצות הברית'". לטענתו: "הוא הפריח חדשות כזב". 

טריגר הוסיף: "כיוון שאנחנו ניצבים כנראה לקראת מערכת בחירות נוספת כאן בישראל, כדאי להתעכב על האירוע הזה ולהזכיר לציבור גם את הגידופים ואיחולי המוות שספגו אתמול מגישת החדשות של התאגיד קרן נויבך, והשר צחי הנגבי, לא בדיוק איש הרשימה המשותפת, וכל זאת רק בגלל שהנגבי העז להביע השתתפות בצער משפחתו של סאיב עריקאת, שמת מקורונה, ונויבך אמרה משהו שנתפס כ'השתתפות בצער'. כדאי לזכור, מגפונים יכולים לצרוח בקול גדול והם מוזמנים גם לעשות זאת, זו מדינה חופשית, אבל יש הבדל בין עיתונות מקצועית לבין הטחת דעות לא מוכחות והצגתן כעובדות מוגמרות".

בעניין הבחירות, אמר: "מערכת הבחירות המתרגשת עלינו, תרד לתהומות נמוכים עוד יותר מקודמותיה. לכן, כל מי שמגדיר את עצמו כעיתונאי המחוייב לעובדות, לא יכול להישאר על הגדר במקרים שבהם עמיתיו למקצוע יושפלו בשידור, בדפוס או על המסך. למרבה הצער, גידופים וחדשות כזב מהווים את עיקר התעמולה ברשתות החברתיות, אבל בכלי תקשורת המחוייבים להעברת האמת והעובדות, אין להן מקום".

"לא מאוחר להתנצל", אמר ברמיזה. "יש נסיונות לפגוע בעיתונאים אמיתיים המבצעים את מלאכתם נאמנה, באמצעות פגיעה במעטפת המקצועית המקיפה אותם – אם העיתונאי לא יישר קו, נפחיד ונאיים על העובדים המסייעים בידיו, נתעמר בהם ובכך נקשה על סביבת עבודתו. מתוך הנחה פחדנית ועלובה יש לומר, שפגיעה בעיתונאים מוחלשים והחרפת תנאי העבודה בהם עובדים העיתונאים הרציניים, יגרמו להם ליישר קו או אולי לעזוב, ולפנות את מקומם לעוד מגפון. זה קרה, זה קורה ממש בימים אלו, וכנראה שזה יקרה גם עם ההכרזה על מערכת הבחירות הבאה. וזה לא יעבור בשתיקה".