חוות דעת של השב"כ, שנחשפה הערב (חמישי) ב"חדשות 13" קובעת כי רוצחו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין ז"ל, ממשיך להוות סכנה למדינה גם היום, 25 שנים לאחר הרצח. על פי החשד, ייתכן כי קבוצת פעילים קיצוניים התומכים במעשיו ובדעותיו, צפוי לפעול בשמו ולמענו.

"בימים אלה התגייסו בני נוער המזוהים עם הימין והפכו לקהילה מחוץ לכלא התומכת בעמיר ובמעשיו ומוכנה לפעול למענו", נכתב בחוות הדעת של שב"כ "כל זאת מצביע על סיכון הנשקף מקשריו של הרוצח עם גורמים מחוץ לכלא". בשב"כ, כאמור, רואים ביגאל עמיר שמעולם לא הביע חרטה על מה שהוא עשה, אדם מסוכן וקיצוני שבכוחו להסית רבים.

יגאל עמיר (צילום: פלאש 90)
יגאל עמיר (צילום: פלאש 90)

כמו כן, עולה חשד מבוסס כי לאחרונה החליט של עמיר לארגן תנועה ציבורית שמטרתה לקדם את שחרורו מהכלא. מתוקף כך, עמיר ערער לבית המשפט העליון בדרישה לאפשר לו לשוחח עם בני משפחתו, אולם שב"כ התנגד לכך והמליץ להשאיר המצב כפי שהוא.

כזכור, בחודש אוגוסט בשנה שעברה, נשפט רוצח ראש הממשלה לשעבר לשבעה ימי בידוד על ידי מפקד בית סוהר רימון. בשבוע שלפני כן הוחלט בשירות בתי הסוהר למנוע מעמיר לבצע שיחות טלפון במשך חודשיים, בעקבות הפרה של כללי השימוש בטלפון. זאת, בעקבות תחקיר "הצינור" שחשף כי את ניסיונותיו להקים מפלגה שתקדם את שתחררו ממאסר.