מרכז יצחק רבין חתם היום (חמישי) את יום הזיכרון הממלכתי לרצח יצחק רבין, במיצג ללא קהל. האירוע נערך בכיכר מלכי ישראל, שמאז הרצח שונה שמה לכיכר רבין. במהלכו, הודלקו 25 אלף נרות נשמה לציון 25 שנים לרצח, באירוע מצולם. גם בתו של יצחק, דליה, הגיעה להדליק נר.

נכדתו של יצחק רבין בראיון מיוחד לחדשות 13

מוקדם יותר היום, נערך טקס האזכרה הממלכתי "נר יצחק" שהתקיים במשכן הנשיא. מדובר בטקס הפותח את אירועי הזיכרון הממלכתיים. ראשון הדוברים היה נשיא המדינה ראובן ריבלין, שהייתה זו הפעם האחרונה בה השתתף באירוע כנשיא, מאחר וכהונתו מסתיימת בעוד מספר חודשים. "נר יצחק, האירוע שפותח את אירועי הזיכרון הממלכתיים להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין, הוא אירוע זיכרון שבמהותו מכוון לעתיד. דור שלא ידע את יצחק איש השלום, המפוכח והיודע שזה ייעודו וזו משימתו. עד הסוף הנורא", אמר בטקס.

גם במליאת הכנסת התקיימה ישיבה מיוחדת לציון היום. הישיבה המיוחדת התקיימה במעמד הנשיא המדינה ריבלין, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט חנן מלצר, יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג ונציגות מבני משפחת רבין. האירוע החל בדקת דומייה לזכר שר הביטחון לשעבר, כאשר כ-60 חברי כנסת נכחו באולם המליאה.

25 אלף נרות הודלקו לציון 25 השנים לרצח רבין (צילום: רונן טופלברג,מרכז יצחק רבין)
25 אלף נרות הודלקו לציון 25 השנים לרצח רבין (צילום: רונן טופלברג,מרכז יצחק רבין)

יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין פתח את דברי המליאה ואמר: "רצח ראש הממשלה רבין, מחייב אותנו גם היום, להפיק לקחים וליישמם. הוא הוסיף: "אנו עדים בימים אלו, לקיטוב, לשיח מתלהם, ולאווירה שאין לה מקום גם כאשר ישנם חילוקי דעות עמוקים. השיח הבוטה משתולל ברחובות, ולצערי אף צד ואף אחד אינו נקי ממנו. הכל נגיש, הכל מהיר, הכל קל. הגבולות נמחקים, האחריות ושיקול הדעת מפנים את מקומם להתלהמות ולהתנהגות שאינה הולמת".


דליה רבין מדליקה נר לזכר אביה (צילום: מרכז יצחק רבין)
דליה רבין מדליקה נר לזכר אביה (צילום: מרכז יצחק רבין)