רשות הטבע והגנים הודיעה היום (שני) כי לכבוד חג הפסח, הגיעו כרישים חופיים לאזור תחנת הכח באשדוד. כן כן, לא רק בחדרה יש כרישים.

עדי ברש דוקטורנטית באוניברסיטת חיפה ויו"ר עמותת "כרישים בישראל" סיפרה כי ״חדרה הינה התחנה הנגישה ביותר, אולם למעשה - בשלוש תחנות הכח החופיות, אשקלון, אשדוד וחדרה, נצפים כרישים בכל שנה בחורף ובאביב״.

תחנות הכח משתמשות במי הים לקירור הטורבינות מייצרות החשמל, וכתוצאה מכך, נפלטים מהתחנות מי ים חמים, כ-8 עד 10 מעלות מעל טמפרטורת הים. עשרות כרישים חופיים, מהמינים כריש סנפירתן וכריש עפרורי, מגיעים כל שנה לבלות את החורף במים החמים של תחנות הכח. תחנת הכוח באשדוד היא תחנה קטנה יותר מאשקלון וחדרה, ושם נצפים הכרישים רק בתחילת האביב, למספר שבועות סביב חג הפסח.

במהלך היום זכה גיא לויאן, פקח ימי ברשות הטבע והגנים, לצלם כ-40 כרישי סנפירתן במים החמים באשדוד. עליהם, אין הרבה השפעה בעקבות ההגבלות החדשות, אולי מעט פחות קרסים של חכות באזור החופי.

בנוסף יש לציין כיח כריש סנפירתן מוגדר בסכנת הכחדה בים התיכון, עקב ירידות חדות בגודל האוכלוסיות והעלמות ממערב הים התיכון. בישראל כל הכרישים והבטאים מוגנים והפגיעה או המסחר בהם אסורים.