בעוד פתיחתן המחודשת של כיתות ה'־ו' אמורה להתרחש מחר, אם קבינט הקורונה לא יחליט ברגע האחרון לדחות זאת - יותר ויותר מנהלים מעידים על בלבול וחוסר היערכות. "עד יום שישי הייתי בטוח שכיתות ה'־ו' לא ייפתחו בקרוב, אבל אז הגיעה ההודעה שבשלישי הקרוב מתכוונים לפתוח גם את השכבות האלה", מספר דוד עזרן, מנהל בית ספר במרכז הארץ. "מבחינת היערכות עשינו כל מה שאפשר – שלחנו מכתבים לכל ההורים וביקשנו מהם שיעודדו את הילדים לבצע בדיקות קורונה לפני פתיחת הכיתות. אין לנו כמובן יכולת לחייב אותם אבל ככל שיותר תלמידים יבדקו אז נוכל להיות יותר בטוחים".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול כי פתיחת בתי הספר לא תידחה. "על פי התוכנית הנוכחית כיתות ה'־ו' ייפתחו הבוקר וב-1 בדצמבר גם שכבות י"א־י"ב. עם זאת, טרם ברור מתי ישובו לבתי הספר תלמידי כיתות ז'־י'.

איתי קרויטרו, יו"ר מועצת התלמידים הארצית, בוועדת הקורונה

במקביל, ניכר כי גם במשרד הבריאות משנים את עמדתם בסוגיה זו. בכירים במשרד מציינים כי הם מוכנים לשקול את פתיחת כל בתי הספר תמורת עצירת ההקלות אחרות במשק. גם צוות החוקרים של האוניברסיטה העברית, המייעץ לקבינט הקורונה, ממליץ על פתיחת כלל בתי הספר בכל שכבות הגיל ביישובים עם רמת תחלואה נמוכה ותוך הקפדה על קפסולות.

ומי שמתרגשים במיוחד לקראת חזרתם היום לבתי הספר הם התלמידים. עודד בר, תלמיד כיתה ה' ביישוב מעלה יוסף, מספר: "לא קל להסתדר עם הזום. בהתחלה עוד הצלחתי לעמוד בקצב של הכיתה, אבל ככל שהזמן עבר זה נהיה קשה יותר וככל שהזמן עובר אני רק צובר פערים".

"לא הייתי מאמינה שאתגעגע למורים בבית הספר", מוסיפה שירה בוזגלו, תלמידת כיתה ו' מבית שאן, "אבל אני מעדיפה לחזור לכיתה. לפעמים אני נרדמת בשיעורים גם כשאני יושבת על כיסא מול שולחן העבודה".