עשרות ראשי רשויות מקומיות שנכחו היום (רביעי) בפגישה עם שר החינוך יואב גלנט, זעמו בעקבות העיתוי בו הוציא את ההודעה אודות המתווה החדש של החזרה ללימודים. כאמור, ההודעה יצאה במהלך פגישה שהוא קיים עימם, שעסקה בנושא המתווה. "חוצפה שהשר מוציא הודעה בזמן שהישיבה עוד מתקיימת", אמרו.

מוקדם יותר היום פרסם את התוכנית "יוצאים קדימה – לימודים בשגרת קורונה" בבתי הספר היסודיים, שתהא זמנית בלבד, במשך שבועיים, בכפוף להחלטות קבינט הקורונה. לפי התוכנית, שגובשה במשרד החינוך בתיאום עם מנהלי בתי הספר וראשי הרשויות המקומיות, כיתות א'-ד' ילמדו לפחות ארבעה ימים בבית הספר החל מהשבוע הבא, בעוד שתלמידי כיתות ה'-ו' ימשיכו בלמידה מרחוק. 

ח"כ יפעת שאשא ביטון בדיון על החזרה ללימודים (קרדיט: צילום מסך מערוץ הכנסת)

התוכנית החדשה נולדה בעקבות הביקורת הרבה שנשמעה כלפי המתווה שגובש בקבינט בתחילת השבוע, ולאחר שוועדת החינוך בכנסת אף ביטלה את מתווה משרד החינוך ללימודים במרחב הפתוח. היא גובשה בהתאם להחלטות הקבינט, שדרש כי לא יוקצה תקציב נוסף למערכת החינוך, בכפוף לדרישת משרד הבריאות שהלימודים יתקיימו בחצאי כיתות - עד 18 תלמידים בכיתה.

על שר החינוך גלנט הוטל לגבש מתכונת אופטימלית להפעלת מערכת החינוך בתנאים אלו לשבועיים הקרובים. בתום התייעצויות מקצועיות עם מנהלי המחוזות במשרד החינוך, מנהלי בתי הספר וראשי הרשויות, הוחלט כי תינתן גמישות ניהולית למנהלי בתי הספר לטובת הפעלת מערכת החינוך במתכונת אופטימלית – כאשר יתאפשרו 4 או 5 ימי לימוד בתוך מוסדות החינוך, לפי החלטת המנהלים השונים. 

יואב גלנט (צילום: אבשלום ששוני)
יואב גלנט (צילום: אבשלום ששוני)

"התוכנית המקורית שלנו היא להחזיר את תלמידי בתי הספר היסודיים לחמישה ימי למידה בבתי הספר. לנוכח מגבלות התקציב והתנאים הבריאותיים שהוגדרו בידי משרד הבריאות – קיבלתי החלטה שכיתות א'-ד' יגיעו לבתי הספר לארבעה ימים בשבוע לפחות, ויהיו מוסדות שבהם יגיעו ליותר מכך", מסר גלנט. 

"אני בוטח ומאמין במנהלים ובמורים המצוינים שלנו, שיחד עם ראשי הרשויות יפעילו את מוסדות החינוך בצורה המיטבית", המשיך השר. "הם גיבורי 'הגל השני' של הקורונה, שעמדו בנחישות בפני אתגרי החינוך והלמידה, ועשו לילות כימים למען התלמידים. משרד החינוך, יחד עם ראשי הרשויות ובהובלת מנהלי בתי הספר, ידאג לחינוכם של התלמידים, תוך שמירה ודאגה לבריאותם ולביטחונם".