התפרצות הקורונה במערכת החינוך: משרד החינוך הודיע כי ביממה החולפת התגלו שלושה חולים חדשים במערכת החינוך, בכך עלה מניין הנדבקים ל-304. עוד נמסר כי חמישה מוסדות חינוך נסגרו ביממה האחרונה, בכך מספר המוסדות הסוגרים בעקות התפשטות הקורונה עלה ל-92. בסך הכל נמצאים בבידוד 13,702 מורים ותלמידים.

עיריית שדרות הודיעה כי כלל תלמידי כיתות א'-ג' בבית הספר וצוות המורים ייכנסו לבידוד ביתי עד ה-14 ביוני, זאת לאחר שמשרד הבריאות דיווח על הימצאות חולה קורונה מאומת בקרבם. העירייה, משרד הבריאות ומשרד החינוך סגרו כבר אתמול בבוקר את בית הספר בשל חשד למקרה קורונה. עוד נמסר מהעירייה: "כצעד מניעתי תלמידי כיתות ד' - ו' ישארו בביתם גם ביום ראשון הקרוב. מהבדיקות שבוצעו בימים שלישי ורביעי לקהילת המקיף הכללי ע"ש גוטוירט בעיר נמצאו שמונה חולים מאומתים עד כה".

בראשון לציון הודיעו כי תלמידת כיתה ט' בחטיבת הביניים אחרון הבילויים- העמית, אובחנה כחולת קורנה. מהעירייה נמסר: "התלמידה נכחה בימים ראשון ושני בחטיבת הביניים. הורי התלמידים קיבלו הודעת עדכון וכל מי שבא עם התלמידה במגע נדרש להיכנס לבידוד. אנו פועלים מול משרד הבריאות והחינוך על מנת לקיים בדיקות לתלמידים וצוות החינוך שבא במגע עם התלמידה. חטיבת הביניים תיסגר לעת עתה ותעבור חיטוי וניקיון בשעות הקרובות. אנו נמצאים בקשר עם התלמידים וההורים ונדאג לעדכן על כל התפתחות. מאחלים בריאות והחלמה מהירה לתלמידה ובשורות טובות לכולם".

קורונה בישראל: ניקיון בבית ספר לקראת החזרה ללימודים, למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: אבשלום ששוני)
קורונה בישראל: ניקיון בבית ספר לקראת החזרה ללימודים, למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: אבשלום ששוני)

כמו כן, קופת חולים לאומית שירותי בריאות החלה הבוקר במבצע דיגום באשקלון לתלמידי בית הספר שבו נמצא חולה מאומת. לאומית הזמינה אתמול בסמס ובטלפון את כלל תלמידי בית הספר מבוטחי לאומית אשר יוכלו לקבל את השרות החל מ8 בבוקר ועד אחרון התלמידים. הדיגום מתבצע בחניית המרכז הרפואי שמשון ברחוב ש"י עגנון 19 באשקלון

שלשום קיים ראש הממשלה נתניהו התייעצות בנושא מערכת החינוך עם שר החינוך יואב גלנט וראש המל"ל מאיר בן שבת. בהתייעצות נקבע כי "כל מוסד חינוכי שיאותר בו מקרה תחלואה - ייסגר. רה"מ הנחה את שר החינוך להמשיך לפעול לפתרונות מיגון וריחוק לתלמידים ולצוותי ההוראה. יש להמשיך לטפל במוקדים שאותרו. ראש הממשלה הנחה להמשיך לעקוב ולקיים הערכות מצב".

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד פנתה לראש הממשלה בבקשה להורות על חזרה למתווה הקפסולות לגנים ולכתות א'-ג', ובנוסף לאפשר לקיים הוראה מרחוק משולבת בלמידה בבתי הספר לכתות ד'-ט', זאת במטרה למנוע סיכון מיותר לעובדי הוראה שבאים במגע עם מאות תלמידים.